لزوم حرکت در مسیر وحدت/دو قطبی شدن جامعه پذیرفتنی نیست

امام جمعه زرین شهر گفت: با نزدیک شدن به فصل انتخابات دشمنان به دنبال ایجاد فضایی دوقطبی در جامعه هستند از این رو رشد گفت و گوهای ضد مقاومت، دشمن پسند و وحدت شکن به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجة‌الاسلام قاسم باقریان در جمع مسئولان و مردم بخش باغبهادران با تقدیر از خلق حماسه ای وصف ناپذیر در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار کرد: مردم ایران همواره لبیک گوی ولی فقیه زمان خود هستند و در برهه های حساس همواره افتخار آفرین بودند و نمونه این ولایت پذیری حضور پرشور مردم در چهل و دومین فجر انقلاب در سراسر کشور به شیوه‌ای متفاوت از سال‌های قبل و سوار بر خودروها بود.

وی افزود: ملت انقلابی ایران به خوبی نشان دادند در شرایط ویژه کرونا هم می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی حماسه‌آفرین بودند و بار دیگر به دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دادند که هیچگاه نمی توانند با تبلیغات گسترده و توطئه های مختلف به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه امروز و با گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در عرصه های مختلف در تراز کشورهای توسعه یافته قرار دارد، گفت: امروز شاهد هستیم که ایران با حرکت در مسیر شعار "ما می توانیم" در حوزه های مختلف خصوصا از لحاظ علمی پیشرفت‌های چشمگیری داشته و این پیشرفت خشم دشمن را نسبت به نظام جمهوری اسلامی افزون تر کرده است.

وی تصریح کرد: مردم ایران با رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) حکومت دیکتاتوری دو هزار و ۵۰۰ ساله پهلوی را ساقط کردند برهمین اساس دشمنان جهت مقابله با مردم و عدم تحقق اهداف انقلاب اسلامی توطئه‌های مختلفی را همچون جنگ داخلی و تجزیه ایران، جنگ تحمیلی، ترور شخصیت های انقلابی و دانشمندان، تحریم اقتصادی ـ. سیاسی و غیره را طراحی کردند.

باقریان ادامه داد: دشمنان ایران حرکت به جلو را برای ملت ما نمیپسندند چراکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آنان بر کشور سیطره‌ی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی داشتند و امروز هیچگونه سلطه ای بر ایران اسلامی نداشته و منافعشان همچون گذشته تامین نمی شود.

وی اضافه کرد: بیش از چهاردهه است که دشمنان با تهدید، ارعاب، تبلیغات جنگ روانی، ایجاد دودستگی، تحریم و غیره در مسیر دلسرد کردن مردم ایران گام برداشته اند اما به دلایل ولایت پذیری ملت ایران و بصیرت مثال زدنی آنها همه توطئه های دشمنان یکی پس از دیگری با شکست سنگین مواجه شده است.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه موفقیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه حضور مردم، تلاش مسئولان، نخبگان و دانشمندان جوان  و رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده است، عنوان کرد: ملت بصیر ایران از مسائل و مشکلات مختلف تحلیل های بسیار خوبی را دارند و برهمین اساس طی سال های اخیر تلاش دشمنان نفوذ برای تغییر باورهای مردم بی ثمر مانده و این مسئله به خوبی نشان دهند قدرت اصلی نظام یعنی ولایت فقیه و ولایت پذیری ملت ایران است.

وی با بیان اینکه امام جمعه نقش فرماندهی قرارگاه هدایت را برعهده دارد، افزود: نماز جمعه‌ به عنوان مهم‌ترین مرکز سیاسی و عبادی شناخته می شود از این رو امام جمعه نقش مهمی را در تحلیل و تبیین حوادث سیاسی و اجتماعی بر عهده دارد اما مهمترین نقش امام جمعه را می توان ارتباط تنگاتنگ با مردم ، تزریق امید در جامعه، افزایش وحدت، انسجام و همدلی و بسترسازی برای فعالیت همه سلایق در کنار یکدیگر برای توسعه و حل مشکلات جامعه و مردم است.

باقریان نماز جمعه را حلقه وحدت، همراهی و همدلی مردم و مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: برپایی نماز جمعه همیشه در طول تاریخ منشا خیر و برکت بوده است و برهمین اساس ائمه جمعه شهرستان لنجان با وحدتی مثال زدنی تلاش کرده اند این نقش محوری همواره مورد توجه قرار گیرد و برهمین اساس شاهد افزایش همدلی و همزبانی مسئولان این شهرستان در حل مشکلات مردم هستیم.

وی با بیان اینکه وحدت و همدلی مسئولان و مردم زمینه ساز توسعه و پیشرفت در شهرستان لنجان بوده است، گفت: تاکنون اقدامات موثر بسیاری در بخش باغبهادران انجام شده و امروز باید بیش از پیش تلاش کرد تا این مسیر با قدرت بیشتری ادامه یابد تا امید به مردم داده شود.

امام جمعه زرین شهر مشارکت بالای عموم مردم و طیف‌های مختلف سیاسی در انتخابات ۱۴۰۰ را سبب تقویت وحدت و انسجام ملی دانست و تاکید کرد: با نزدیک شدن به فصل انتخابات دشمنان به دنبال ایجاد فضایی دوقطبی در جامعه هستند از این رو رشد گفت و گوهای ضد مقاومت، دشمن پسند و وحدت شکن به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

وی دو قطبی شدن جامعه را مانع اصلی رشد جامعه و سد بزرگ دستیبابی به موفقیت های روز افزون دانست و یادآور شد: امروز در موقعیت حساس دیگری قرار داریم و بر همین اساس باید علاوه بر تقویت فرهنگ دموکراسی در مسیر پویایی، وحدت، همدلی و افزایش نشاط جامعه گام برداریم تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری آحاد مردم در سال ۱۴۰۰ باشیم.

کد خبر 474502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.