تزریق واکسن ایرانی قبل از نوروز آغاز می‌شود

معاون وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه در بحث مسائل تشخیصی کرونا ما تنها یک آزمایشگاه رسمی در کشور داشتیم گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ آزمایشگاه تشخیص کرونا در کشور داریم که کیت آن هم در داخل تولید می‌شود.

به گزارش ایمنا، قاسم جان‌بابایی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توسعه زیرساخت‌های سلامت در دوره اجرای طرح تحول سلامت، اظهار کرد: کل زیرساخت‌ها در حوزه بهداشت اعم از بهبود، بازسازی و زیرسازی استان تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه مرکز سرطان بیمارستان بعثت به عنوان یکی از بزرگترین قطب‌های درمانی کشور خواهد بود گفت: این زیرساخت نه تنها در همدان؛ بلکه در خدمات‌دهی به استان‌های مجاور هم کمک می‌کند.

معاون وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه ایجاد ۱۵ هزار تخت بیمارستانی و شبکه در اکثر استان‌های را خواهیم داشت، اظهار کرد: خوشبختانه اکثر بیمارستان‌های که در کشور افتتاح خواهند شد در مناطق محروم قرار دارند.

وی گریزی به پروژه‌های بهداشتی و درمانی کشور زد و با اشاره به تکمیل پروژه بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی سراوان گفت: ما در اکثر استان‌های مرزی کشور پروژه بهداشت و درمان داریم.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه سال‌ها بود که جنوب تهران از کمبود زیرساخت‌های بهداشت و درمان رنج می‌برد، افزود: ۳ هزار تخت در جنوب تهران تا پایان دولت راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه در بحث مسائل تشخیصی کرونا ما تنها یک آزمایشگاه رسمی در کشور داشتیم، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ آزمایشگاه تشخیص کرونا در کشور داریم که کیت آن هم در داخل تولید می‌شود.

معاون وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه مرحله بعدی کار ما در بحث ویروس کرونا بررسی ژن کرونا بود، افزود: تعداد معدودی از کشورها امکان ارزیابی ساختار ژن کرونا را دارند.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی کشوری با پتانسیل بسیاری بالاست و جوانان ما نشان دادند در شرایط سخت، چون جنگ کارهای بزرگی می‌توانند بکنند، از موفقیت ایران در بحث مدیریت کرونا نام برد و گفت: بیشترین رشد ما در حوزه سلامت از حیث زمانی در دروان کرونا بوده است.

جان‌بابایی مبنای این موفقیت بزرگ را یک کار جمعی دانست و گفت: درست است که کادر بهداشت و درمان در خط مقدم این رویداد هستند؛ اما همه مسئولان، بسیج، ستاد اجرایی امام (ره)، بنیاد مستضعفان و خیران … برای کنترل این ویروس همیار ما بودند.

وی با بیان اینکه خیران بیش از یک‌هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت کمک کردند؛ البته این کمک تا میزانی است که ما مطلع هستیم، تصریح کرد: موفقیت ایران اسلامی به طور خاص حمایت همه جانبه رهبر معظم انقلاب این دوره‌ها بوده است.

بنابه گزارش دانشجو، جان بابایی در خصوص تزریق واکسن ایرانی برای مردم با اشاره به تولید سه واکسن داخلی خاص کرونا گفت: پیش‌بینی می‌کنم بخشی از انجام واکسیناسیون ایرانی قبل از نوروز انجام شود و حجم وسیعی از آن در بهار سال آینده صورت گیرد.

کد خبر 474409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.