واکنش ها به توهین به رئیس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

شعارهای جمعی از افراد حاضر در مراسم ۲۲ بهمن در اصفهان علیه رئیس جمهور با واکنش بسیاری از مقامات روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، توهین روز گذشته جمعی از افراد حاضر در مراسم ۲۲ بهمن در اصفهان به شخص رئیس جمهور بار، دیگر پرونده اهانت به اولین مقام اجرایی کشور را باز کرد؛ اهانت‌هایی که در طی سال‌های گذشته مسبوق به سابقه است و گاهی در مراسم‌های مذاهبی، راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن و گاهی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود و همه اینها در حالی رخ می‌دهد که رهبر معظم انقلاب بارها همه را به پرهیز از بدگویی و بدزبانی در جامعه دعوت کردند.

در زیر به واکنش برخی از مقامات به این حادثه می‌پردازیم:

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور در صفحه توئیتر خود نوشت: با هوشمندی تاریخی مردم، میهن‌دوستی و ایستادگی آنها بر سر آرمان‌های اسلام و انقلاب، امسال هم مراسم ۲۲ بهمن به شکل باشکوهی در سراسر کشور انجام شد. این مراسم نمادین که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شد، عرصه تجدید میثاق ملت با آرمان‌های انقلاب و امام راحل (ره) بود.

ایجاد انشقاق در صفوف بهم‌پیوسته‌ی راهپیمایان، طرح شعارهای انحرافی و توهین به رئیس‌جمهور منتخب ملت در مراسمی که نماد وحدت ملی و عرصه نمایش همگرایی و یکپارچگی ایرانیان در مواجهه با ناظران فراملی است، اقدامی به غایت غیرمسئولانه، ضد ملی، تفرقه‌افکن و البته مجرمانه است.

همه باید بدانیم که اگر با عاملان این اقدام کاملاً سازمان‌یافته برخورد قانونی نشود و با عناوین ناموجهی همچون «خودسر» به آنها آزادی عمل داده شود، تبعات اقدامات اینچنینی در آینده غیرقابل کنترل خواهد بود.

علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در رشته توییتی در واکنش به این اقدام نوشت: رئیس‌جمهور از آن «آمریکاستیزانِ سابق» گفته بود که در این سه سال (سه سالی که ضد ایرانی‌ترین چهره آمریکا ظهور یافت) ترامپ را تطهیر کردند و ناسزاها را منحصراً برای رئیس‌جمهوری کنار گذاشتند. یک هفته هم از آن سخنان روحانی نگذشته بود که ویدئوی هتاکی موتورسواران اصفهان منتشر شد. این تسلسل هتاکی‌ها، از تریبون‌ها و تلویزیون تا موتورسواران راهپیمایی ۲۲ بهمن، اتفاقی و خودسرانه به نظر نمی‌رسد. این تکرار هتاکی با وجود تذکرات روشن، علنی و چندباره مقام معظم رهبری، نشان از اراده‌ای عیان در جریانی مدعی دارد که اینک سرپیچی و سرکشی را به عنوان یک کنش، برگزیده است. نفوذ را باید اینجا جست. در ستیز آشکار با نماد اراده ملی و با نافرمانی از دستور ولی، آن‌هم در روز ملی و سالگرد انقلابی که شعارش جمهوری اسلامی بود. این سریال هتاکی‌ها به رئیس‌جمهوری، عناد با اصولی است که انقلاب ۵۷ را آفریده، عنادی که به تهی شدن نظام از جمهوریت و جوهره دینی آن می‌انجامد. این تصویر زشت و شرم‌آور، سزاوار ۲۲ بهمن نبود، تحمل این جفا به جمهوری اسلامی، به ارزش‌های مردم سالارش و به درونمایه‌های اخلاقی‌اش در هر روزی جز ۲۲ بهمن، سهل‌تر از این بود. رخداد امروز هشدار بزرگی است که انتقام از صندوق، نه فقط انتقام از یک فرد یا جریان که انتقام از آینده است.

حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور هم در صفحه توئیتر خود نوشت: هشدار: تجربه نشان داده‌است از راه‌اندازی جریانات خودجوش! و شعارهای سازمان‌یافته علیه دولت تا سو استفاده دشمنان و شکل‌گیری اغتشاش علیه نظام راهی نیست. در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شرایط حساس سیاست خارجی، آتش‌بازی با احساسات عمومی عواقب دردناکی‌دارد.

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی در واکنش به این اقدام گفت: شعار زشت مرگ بر رئیس جمهور روحانی نشان پدیده چند دولتی است و از کنار آن نباید گذشت. نباید خلیفه‌کشی باب شود. به سهم خود از روحانیت محترم و تمام جریان‌های سیاسی و نمایندگان محترم مجلس به‌ویژه نمایندگان اصفهان درخواست می‌کنم که این اقدام را محکوم کنند. همه باید در برابر آن بایستیم.

مرتضی مرادیان، سفیر ایران در دانمارک نیز در توئیتر خود نوشت: چرا شیرینی حضور مردم در مناسبت‌های مهم که می‌تواند مایه وحدت و همدلی مردم در داخل و عظمت آن در چشم جهانیان باشد با اقدامات نادرست تعدادی به حاشیه می‌رود؟

عباس موسوی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در صفحه توئیتر خود نوشت: نفرت پراکنی" خطری جدی و نشانه انحطاط و صد البته خواست بدخواهان و دشمنان ایران است. می‌توان هم منتقد و مخالف بود و هم نجیب!

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، فعال سیاسی اصولگرا هم در واکنش به توهین عده‌ای به رئیس‌جمهور در ۲۲ بهمن در توئیتی نوشت: هر بچه‌ای هم می‌فهمد که در مراسم روز جشن سالگرد پیروزی انقلاب، سرخود و بدون پشتگرمی نمی‌شود برای رئیس «جمهوری اسلامی ایران» همان مرگی را خواست که ۴۲ سال قبل برای شاه خواسته بودند! رئیسی که در ساختار رسمی نظام با بیشترین حمایت رهبری و تأیید کامل شورای نگهبان انتخاب شده است.

جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در توئیتی نوشت: توهین به رئیس جمهور قانونی کشور هم حرام و هم جرم است. کسانی که از این کار حمایت کرده و می‌کنند نیز در جرم آنها شریک‌اند.

احمد عبداللهی نژاد، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: اجازه نمی‌دهیم عظمت راهپیمایی امروز مردم اصفهان تحت‌الشعاع رفتار نابخردانه چند موتورسوار خودسر قرار بگیرد. توهین به رئیس جمهور قطعاً خلاف شرع و قانون است و بنده از طریق دادستان محترم شناسایی و برخورد با خاطیان را پیگیری نموده و نتیجه را از همین طریق اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

برای پیشرفت کشور انتقاد، پسندیده و بلکه لازم است. اما توهین به رئیس جمهور خواه بر ترک موتور، خواه در کامنت روزنامه صهیونیستی ناپسند و محکوم است.

خبر تکمیل می‌شود...

کد خبر 474388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.