۱۰۰ دوز واکسن کرونا سهمیه کاشان است

طرح واکسیناسیون جهت پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ روز گذشته آغاز شد و سهمیه منطقه کاشان ۱۰۰ دوز واکسن جهت تزریق به ۵۰ نفر از کادر درمان بخش مراقبت‌های ویژه با اولویت عدم ابتلا به کووید ۱۹ است.

سیدعلیرضا مروجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه شروع طرح واکسیناسیون کووید ۱۹ از روز گذشته در کاشان حاصل تلاش‌های شبانه روزی وزارت متبوع، نظام و جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: سهمیه منطقه کاشان ۱۰۰ دوز واکسن جهت تزریق به ۵۰ نفر از کادر درمان بخش مراقبت‌های ویژه با اولویت عدم ابتلاء به کووید ۱۹ است.

وی ادامه داد: واکسن جایگزین روش‌های پیشگیری نیست و حداقل تا یک سال آینده برای حفظ سلامت خود و دیگران باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم، طبق برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محموله بعدی هفته آینده به کشور وارد و به قصد پیشگیری از ابتلاء به گروه هدف بعدی تزریق خواهد شد و همچنین واکسن برای مبتلایان کنونی نیز توصیه نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به زرد بودن شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، تصریح کرد: با افزایش ۶۵ درصدی آمار بستری و ۳۵ درصدی آمار مراجعین سرپایی نسبت به دهه اول بهمن ماه سال جاری، آژیر قرمز اسفند ماه در شرایط سخت‌تری نسبت به سال گذشته به گوش می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون در منطقه کاشان شاهد ویروس جهش یافته کووید ۱۹ نبوده‌ایم، تصریح کرد: راه پیشگیری از این ویروس نیز همان رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن مکرر دست‌ها، ضدعفونی کردن و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا است، نباید فراموش کنیم که پیشگیری از درمان بهتر است.

مروجی خاطرنشان کرد: مدیر گروه عفونی، مدیر گروه بیهوشی، معاون درمان دانشگاه و ۲ نفر از متخصصان بیهوشی شاغل در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی کاشان از اولین افرادی بودند که واکسن را دریافت کردند و بعد از آن نیز به سایر کادر درمان بخش مراقبت ویژه واکسن کووید ۱۹ تزریق شد.

کد خبر 474367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.