دو سالانه عطار به شکل مجازی برگزار خواهد شد

شهردار نیشابور گفت: دوسالانه‌ عطار در اسفند ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا به شکل وبینار برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، علی نجفی اظهار کرد کرد: به دلیل همه‌گیری کرونا قطعاً برگزاری این برنامه به شکل وبینار خواهد بود و تجمع فیزیکی صورت نمی‌گیرد و محوریت برگزاری مراسم با شهرداری و شورای اسلامی نیشابور است.

وی افزود: از اساتید دانشگاه‌ها و دانشگاهیان که در واقع به عنوان عضو اصلی کمیته برگزاری هستند دعوت به عمل آمده است و تقسیم وظایف صورت گرفته به نحوی که بتوانیم از تمام پتانسیل شهری بهره‌مند شویم.

شهردار نیشابور ادامه داد: یکی از پشتیبانی کنندگان این برنامه دفتر نمایندگی یونسکو در ایران است که از آنها در خواست کمک کردیم و جلساتی را نیز به همراه فرماندار شهرستان و برخی از اعضای شورای اسلامی، رئیس اداره میراث فرهنگی و رئیس اداره ارشاد شهرستان جلسه‌ای را در تهران در ماه‌های گذشته داشتیم، در واقع اسباب برگزاری این دو سالانه در آن جلسه فراهم شده است و همان طور که گفته شد با محوریت شهرداری و طبیعتاً پشتیبانی همه دستگاه‌ها به انجام خواهد رسید.

شهردار نیشابور اضافه کرد: به دنبال این هستیم که از افرادی خارج از مرزهای کشور دعوت به عمل آوریم که هنوز این موضوع به قطعیت نرسیده اما احتمالاً بتوانیم همراهی آنها را نیز داشته باشیم.

نجفی گفت: در واقع سازمان جهانی یونسکو یک فضای دو سالانه‌ای را به نام عطار تعریف کرد، بایستی از این فضا استفاده کنیم و حداکثر بهره‌وری را از آن داشته باشیم، شهر نیشابور با توجه به ظرفیتی که دارد باید در این عرصه حضور پر رنگ‌تری داشته باشد.

وی افزود: علی رغم اینکه از سایر سازمان‌ها و یا خارج از استان ممکن است برنامه‌هایی را در این رابطه ارائه دهند، حق بر این است که شهرداری نیشابور نیز اقدامات مؤثری را در این خصوص به عمل آورد.

شهردار نیشابور خاطرنشان کرد: مقدمات اولیه نرم افزاری هم به عمل آمده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 474350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.