پیشرفت ۸۸ درصدی پروژه اجرای ساماندهی گذر حمام نقاشی

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۸۸ درصدی پروژه اجرای ساماندهی گذر حمام نقاشی خبر داد و گفت: عملیات احداث سنگ فرش محوطه بیرونی حمام نقاشی با صرف هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام می‌شود.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خوراسگان به سبب وجود آثار تاریخی متعدد و ارزشمند از دوره‌های مختلف که آمیزه‌ای از میراث فرهنگی باشکوه است، پیشینه‌ای به قدمت تاریخ تمدن فرهنگ ایران دارد.

وی افزود: یادگارهای با ارزش این منطقه که از دوره‌های مختلف تاریخی به جای مانده، حاصل موجودیت تاریخی این خطه است که قدمت طولانی و معماری ارزشمند بناهای تاریخی آن گواه این مطلب است و از آن جمله می‌توان به حمام نقاشی خوراسگان اشاره کرد که به جرأت می‌توان گفت نظیر آن در سطح استان کمتر یافت می‌شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه به لحاظ اهمیت و نگهداشت اثر ارزشمند حمام نقاشی، این منطقه اقدام به ساماندهی گذر حمام کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر پروژه اجرای سنگ فرش محوطه بیرونی حمام نقاشی واقع در محله سفلی پیشرفت ۸۸ درصدی دارد.

وی ادامه داد: همواره تلاش مدیریت شهری بر این است که با اجرای طرح‌های زیرساختی، زیبایی بصری مطلوب‌تری در سطح شهر ایجاد کرده و تجربه نشان داده است که شهروندان از سنگفرش و بهبود منظر شهری و پیاده محور شدن معابر استقبال می‌کنند.

قاسمی گفت: از مزایای انجام سنگ‌فرش خیابان‌های اطراف آثار تاریخی و فرهنگی این است که خودروها کندتر حرکت کنند و خودروهایی که نیاز به تردد از آن مسیر دارند، در صورت لزوم از مسیر جایگزین استفاده کنند که در مجموع این وضعیت موجب می‌شود تردد در محدوده آثار تاریخی و فرهنگی کمتر شود و فقط افرادی که ناگزیر به تردد در محدوده این مکان‌ها هستند از مسیرهای منتهی به این گونه اماکن عبور کنند.

وی افزود: باید زیرساخت‌های گردشگری را در این منطقه که از آثار تاریخی قابل توجهی همچون حمام نقاشی با قدمت ۶۰۰ ساله نیز برخوردار است، فراهم کنیم و نوع مبلمان شهری را نیز در محدوده این آثار در سطح کف و جداره‌ها تغییر داده و فضای شهری سرزنده، پویا و مطلوبی را برای تعاملات اجتماعی و فرهنگی شهروندان و عاملی برای جذب گردشگران ایجاد کنیم.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه حمام نقاشی در محله علیا واقع شده که حدود ۶۰۰ سال قدمت دارد و از مهمترین و زیباترین جاذبه‌های این منطقه محسوب می‌شود، اظهار کرد: بنای تاریخی حمام نقاشی از سمت غرب به وسیله گذر شهدای مسجد علی به خیابان مسجد علی، از سمت جنوب با گذر شهید اعتباری به خیابان ۲۲ بهمن، از سمت شرق با گذر توحید به خیابان اباذر و از سمت شمال با گذر شهید اصغر زاده به خیابان جی غربی می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: حمام نقاشی با ارزش تاریخی، بنای نسبتاً قابل قبولی به لحاظ کیفیت است و فضاهای شهری در جوار خود دارد که قابلیت تبدیل شدن به مجموعه‌ای جهت گردشگری را داراست، بنابراین برای ارتقا کیفی محلات و به عنوان پروژه‌ای محرک جهت توسعه بافت فرسوده در محله سفلی و علیا، برای حرکت و رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، محور فرهنگی، گردشگری و آئینی بین دو محله پیش‌بینی شده است.

قاسمی افزود: اجرای عملیات احداث سنگ فرش محوطه بیرونی حمام نقاشی به مساحت یک هزار و ۱۰۰ مترمربع هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بر داشته و هم اکنون به پیشرفت ۸۸ درصدی خود رسیده است.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح خود یکی از ماندگارترین و تأثیرگذارترین طرح‌های عمرانی شهری این منطقه در راستای ارتقا سیما و منظر این مکان تاریخی است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با قدردانی از صبر و شکیبایی شهروندان که با تعامل خود مجموعه دستگاه‌های اجرایی و شهرداری را در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی همراهی می‌کنند، اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری بتوانیم نسبت به اتمام طرح سنگ فرش محوطه بیرونی حمام نقاشی اقدام کنیم.

کد خبر 474346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.