امیدواریم ماسوله تا پایان سال آینده به ثبت جهانی برسد

استاندار گیلان گفت: در تلاش هستیم بتوانیم تا پایان سال آینده جهانی شدن ماسوله را به ثبت برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارسلان زارع در حاشیه افتتاح یک واحد بوم گردی در شفت درجمع خبرنگاران گفت: همزمان با آخرین روز دهه مبارک فجر باوجود همه مشکلات و سختی‌های پیش رو در عرصه تولید، سه پروژه مهم تولیدی در شهرستان شفت به بهره‌برداری رسید.

وی در خصوص بهره برداری از سه طرح مهم شهرستان شفت تصریح کرد: برای انجام این سه طرح، اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی مستقیم برای ۶۰ نفر اختصاص داده شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه پرونده ثبت جهانی ماسوله در حال پیگیری است، خاطرنشان کرد: از سال گذشته، تلاش‌های بی وقفه‌ای برای برای ثبت جهانی شهرک تاریخی ماسوله صورت گرفته که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

زارع با بیان اینکه برای ثبت جهانی آثار ملی، هر ساله یک پروژه و بنا در الویت قرار می‌گیرد، تصریح کرد: هر شهری بتواند شاخص‌های لازم برای ثبت جهانی را فراهم سازد، در الویت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا سال آینده، پرونده ماسوله تکمیل و با پیگیری اداره میراث فرهنگی و وزارت خانه این موضوع تحقق یابد، گفت: با ثبت جهانی شهرک تاریخی ماسوله، می‌توانیم نقشی مؤثر در جذب توریست داشته باشیم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم بتوانیم تا پایان سال آینده ماسوله را به ثبت جهانی برسانیم.

کد خبر 474039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.