واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان آغاز شد

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: اولین مرحله واکسیناسیون علیه کرونا در بیمارستان عیسی بن مریم و برای کادر درمان انجام شد.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: واکسیناسیون برای پرسنل بخش‌های مراقبت ویژه (آی سی یو) بیمارستان‌هایی که بیماران کرونایی بستری می‌کنند، انجام شد.

وی افزود: واکسیناسیون در بیمارستان عیسی بن مریم انجام شد و به مرور در دیگر بیمارستان‌ها هم این روند اجرا می‌شود و دیگر پرسنل درمانی هم واکسن کرونا را تزریق می‌کنند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: در مرحله اول ۷۳۰ دوز واکسن به اصفهان اختصاص یافته است که مرحله اول واکسن به کادر بیمارستانی درگیر با درمان بیماران کرونا اختصاص دارد.

وی در خصوص تأثیر و کارایی واکسن روسی، اظهار کرد: کارآیی این واکسن بیش از ۹۰ درصد است و اثرگذاری آن در همان حدی است که از یک واکسن انتظار می‌رود.

فدایی اظهار کرد: روند تزریق ادامه خواهد یافت تا همه پرسنل درمان این واکسن را دریافت کنند و در مراحل بعد واکسن‌های وارد شده به استان به سالمندان و گروه‌های هدف اولویت‌دار تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه در اواخر بهمن و اسفندماه تعداد بیشتری از واکسن به استان وارد می‌شود، افزود: همه افرادی که واکسن را تزریق می‌کنند باز هم  باید دستورات و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چرا که همچنان در شرایط اپیدمی هستیم و تا وقتی پوشش بالایی از واکسیناسیون انجام نشده است نمی‌توان به نبود احتمال ابتلا اطمینان داشت و باید همچنان رعایت دستورات بهداشتی ادامه یابد.

کد خبر 474004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.