۲۲ مرکز بهداشتی در اصفهان موقوفه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۲ مرکز بهداشتی در استان اصفهان و در محدوده فعالیت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان موقوفه است.

به گزارش ایمنا، طاهره چنگیز در دیدار با حجت‌الاسلام محمدحسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ضمن تبریک دهه فجر اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به واسطه اینکه در کنار امر آموزش و پژوهش وظیفه بهداشت و درمان ۲۲ شهرستان اصفهان را برعهده دارد، ارتباط و تعامل زیادی با همه دستگاه‌ها و به ویژه اوقاف دارد.

وی با بیان اینکه تا قبل از شیوع کرونا نیز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و همچنین دیگر استان‌ها هر ساله با بیماری‌های واگیردار رو به رو بوده‌اند و اقدامات پیشگیرانه و مداخله به موقع در خصوص مدیریت این بیماری‌ها انجام شده است، افزود: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ مرکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وجود دارد که ۲۲ مرکز با اوقاف مشترک است و البته دو مرکز نیز در آران و بیدگل است که در محدوده فعالیت ما نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: برخی از مراکز دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درآمدی ندارند، برای مثال در مرکز اورژانس شهرضا برای ما درآمدی وجود ندارد اما اوقاف درخواست اجاره آن را کرده است که این امر برای ما امکان پذیر نیست و باید این موضوع به صورت ریشه‌ای حل شود. مرکز بهداشت شهرضا دو هزار و ۸۶۴ متر است و برای پذیره آن درخواست ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار شده است که آن را تعیین تکلیف خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شفاف سازی در زمینه روند بهره‌برداری از موقوفات حوزه بهداشت و درمان ضروری است، گفت: در این زمینه باید مشخص شود که چگونه قرار است در زمینه بهداشت و درمان در موقوفات هزینه شود.

چنگیز با بیان اینکه امسال ما به ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین هزینه‌هایمان نیاز داریم، اضافه کرد: برای پرداخت مطالبات اوقاف اعتباری در دست نداریم و باید در این زمینه بازنگری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه امکان پذیره اماکن موقوفه مورد استفاده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را نداریم، افزود: در خصوص پرداخت اجاره بهای موقوفات برنامه‌ریزی خواهیم داشت.

کد خبر 473897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.