لایحه بودجه ۱۴۰۰ شهرداری فولادشهر تقدیم شورای شهر شد

شهردار فولادشهر گفت: لایحه بودجه ۹۵۰ میلیارد ریالی ۱۴۰۰ شهرداری فولادشهر و سازمان‌های تابعه به شورای اسلامی این شهر تقدیم شد.

بابک محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری در دوره پنجم مدیریت شهری تلاش کرد با اجرای پروژه‌های مختلف این شهر جدید را به محلی مطلوب برای زندگی شهروندان تبدیل کند در این راستا برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت بسیاری تحت عنوان چشم‌انداز شهر تعریف شد.

وی افزود: تکمیل پروژه‌های ناتمام، افزایش زمینه‌های جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، ارتقای کیفیت محیط شهری، گسترش و ساماندهی شبکه حمل و نقل و معابر استاندارد جهت روان‌سازی تردد ایمن شهری و افزایش آگاهی شهروندان از جمله مباحثی است که در این دوره مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفت تا شهری در شأن شهروندان داشته باشیم.

شهردار فولادشهر با اشاره به تقدیم بودجه ۱۴۰۰ شهرداری فولادشهر به شورای اسلامی این شهر تصریح کرد: بودجه به زبان ساده مشخص می‌کند که در شهر چه اتفاقاتی قرار است رخ بدهد و میزان اعتبارات هر پروژه و محل تأمین هزینه‌های جاری و عمرانی را نمایان می‌سازد.

وی ادامه داد: لایحه پیشنهادی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری فولادشهر به صورت تلفیقی نگارش شده و شامل بودجه سازمان‌ها، نواحی یک و دو بوده از این رو تلاش کردیم ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری در مسیر تکمیل پروژه‌های ناتمام و احداث پروژه‌های عمرانی قدم برداریم.

محمدی با اشاره به شفاف‌سازی و یکپارچه سازی منابع و محل هزینه‌ها در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری فولادشهر گفت: تحقق عدالت اجتماعی، صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری، اولویت بندی تکمیل پروژه‌های ناتمام و اولویت‌دار شهر و توسعه محلات کم برخوردار از مباحثی است که در بودجه سال آینده شهرداری فولادشهر مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار فولادشهر با بیان اینکه با توجه به افزایش چشمگیر دستمزد و هزینه‌ها ناگزیر شاهد افزایش بودجه جاری شهرداری نسبت به بودجه عمرانی هستیم، اضافه کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری فولادشهر ۹۵۰ میلیارد ریال بوده که ۴۴.۵ درصد عمرانی ۵۵.۵ درصد جاری است و نسبت به بودجه سال جاری افزایش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد و تلاش شده منابع در آمدی برای تحقق بودجه واقعی و کارشناسی شده باشد.

وی عنوان کرد: بر اساس تورم موجود در کشور و افزایش شدید هزینه‌های نگهداری شهر بودجه شهر جدید فولادشهر نیز افزایش یافته است اما با توجه به کارشناسی بودن بودجه ۱۴۰۰ قطعاً این بودجه قابلیت تحقق را دارد.

کد خبر 473894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.