افزودن ۳ دستگاه خودرو آتش‌نشانی به ناوگان خدمات شهری رشت

شهردار رشت گفت: سه دستگاه خودرو آتش‌نشانی پیشرفته به مجموعه ناوگان آتش‌نشانی رشت اضافه شد.

به گزارش ایمنا، سید محمد احمدی امروز (دوشنبه ۲۰ بهمن) در مراسم رونمایی از دستگاه‌های جدید سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری که با حضور اعضای شورا و مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان برگزار شد اظهار کرد: امروز از ۳ دستگاه خودروی نردبان پلتفرم شامل یک دستگاه نردبان ۴۲ متری، یک دستگاه پلتفرم ۴۴ متری و یک پلتفرم ۵۵ متری رونمایی شد که از برندهای معتبر دنیا برای امداد و نجات و اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبه خریداری شده است.

وی تلاش و پیگیری‌های مستمر رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت برای تکمیل تجهیزات این سازمان را قابل تقدیر دانست و گفت: بی شک با احداث ساختمان‌های بلندمرتبه نیاز به این خودروها بیش از پیش احساس می‌شود و البته امیدواریم که هیچ وقت در شرایطی قرار نگیریم که از این خودروها استفاده کنیم.

شهردار رشت تصریح کرد: قرارداد خرید سه خودرو آتش نشانی پیشرفته با مایان فولاد در سال ۹۵ بسته شد که نماینده انحصاری زیگلر آلمان در ایران است؛ این خودروها از طریق منطقه آزاد و پس از یکسال بلاتکلیفی در این منطقه برای بهره‌برداری وارد رشت شد.

احمدی ضمن تشکر از حمایت اعضای شورا و از کسانی که پایه‌گذار تفکر تجهیز و ارتقای تجهیزات آتش‌نشانی رشت بودند از استمرار چنین رویکردی در شهرداری خبر داد و اضافه کرد: ما در مقابل حوادثی مانند بروز آتش‌سوزی نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم و بدون شک فقط نیروی انسانی نمی‌تواند به صحنه وارد شود بنابراین قطعاً تجهیزات پیشرفته آتش‌نشانی به ما کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه پرسنل آتش‌نشانی از جان خود مایه می‌گذارند و با قداست خود در مقابل بحران‌ها حضور پیدا می‌کنند اظهار کرد: شهرداری نیز باید حداقل تجهیزات را برای آتش‌نشانان عزیز فراهم کند.

کد خبر 473777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.