۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
سیاست توقف شهر فروشی در تهران

رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران گفت: اداره آرام و ارزان شهر در دوران ⁧‫تحریم‬⁩ و ⁧‫کرونا‬⁩ اگر با داده‌های درآمد و هزینه سنجیده شود، بی‌شک یک دستآورد بزرگ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین محمدی در صفحه توئیتر خود نوشت:

"اداره آرام و ارزان شهر در دوران ⁧‫تحریم‬⁩ و ⁧‫کرونا‬⁩ اگر با داده‌های درآمد و هزینه سنجیده شود، بی‌شک یک دستاورد بزرگ است. تهران با چه سیاستی با وجود کاهش ۸۰٪ درآمد نسبت به ۱۰ سال پیش و افزایش شدید تورم با کمترین حاشیه نه تنها اداره می‌شود بلکه بی‌وقفه در حال توسعه و نوسازی است؟

در یک دهه گذشته سیاست توقف شهر فروشی (۷۰٪ کاهش نسبت به سال ۹۰) در کنار آثار معیشتی تحریم بر زندگی مردم که سبب کاهش پرداخت عوارض قانونی شده، درآمد عمومی شهرداری را با تنگنا مواجه کرده است. علاوه بر این کرونا ماهانه فقط ۱۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای مترو و اتوبوسرانی کاسته است.

کاهش ارزش پول و افزایش هزینه‌ها در سازمان‌های یعنی بحران. اما در ⁧‫شهرداری_ تهران‬⁩ با وجود تداوم خدمات با کیفیتی قابل قبول، از این تهدید به عنوان فرصتی برای کاهش ۵۰٪ از هزینه‌های نگهداشت شهر و حذف مخارج هنگفت غیر ضرور و اولویت بخشی به پروژه‌های ضروری در شهر استفاده شد.

اولویت‌دهی به پروژه‌های نیمه تمام، حمل و نقل عمومی، زیرساخت‌های بحران و کنترل سیلاب، پروژه‌های محلی، خدمات شهری و اجتماعی و به طور خلاصه برنامه‌های کم‌هزینه و پربازده در کنار برقراری انضباط مالی، برخورد با فساد و دریافت مطالبات شهرداری راز اداره آرام و ارزان شهر در این شرایط است. "

کد خبر 473751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.