۴۰ شرکت دانش‌بنیان به ارمنستان می‌روند

یک هیئت ایرانی متشکل از ۴۰ شرکت دانش‌بنیان با هدف توسعه بازار دانش‌بنیان‌ها، عازم کشور ارمنستان می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ارتباطات بین‌المللی یکی از ضروریات اولیه در فرآیند بین‌المللی شدن شرکت‌ها و صادرات محصولات و خدمات است. یکی از اقدامات مؤثر در این زمینه، حضور این شرکت‌ها در قالب هیئت‌های تجاری در دیگر کشورها است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز یکی از حامیان این کار است و فضایی مناسب برای حضور آنها در سطح بین‌المللی فراهم کرده است.

نشست تجاری و فناوری ایران در ارمنستان، ۲۸ بهمن تا اول اسفندماه برگزار می‌شود. با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی از ۲۸ بهمن تا اول اسفندماه جاری هیئت ۴۰ نفره تجاری ایرانی، متشکل از ۴۰ شرکت دانش‌بنیان عازم ارمنستان می‌شوند.

توسعه بازار دانش‌بنیان‌ها یکی از اهداف این سفر ۴ روزه است که با حضور مهدی قلعه‌نویی، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می‌شود. ارمنستان یکی از همسایگان شمالی ایران است و عمده روابط جاری بین دو کشور، صادرات گاز ایران به ارمنستان و واردات برق از آن و احداث دو کارخانه تولید برق آبی بر روی رود ارس در مرز دو کشور است.

کد خبر 473698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.