بهسازی کانال ابوذر مانع از تحمیل خسارات بر تهران شد

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران گفت: بهسازی کانال ابوذر مانع از بروز خسارات جانی و مالی قابل توجه شد و یک روز قبل از بارندگی و ایجاد حادثه نوسازی کانال ابوذر تمام شده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به تذکری که چندی پیش مبنی بر لزوم ساماندهی کانال ابوذر در منطقه ۱۴ ارائه کرده بود، خاطر نشان کرد: کانال ابوذر آب را از مناطق مختلف به پایین هدایت می‌کند و هر زمانی که به محل آن مراجعه شود، آب جریان دارد و هنگام بارندگی حجم زیادی از آب در آن جاری است و چندین دهه است این مسیل فعال است و اکنون شرکت خاکریز آب، این کانال را بهسازی و نوسازی کرده است.

وی ادامه داد: به دلیل مشکلات فنی و با بازدید میدانی که داشتیم ملاحظه شد کار تعطیل شده و بعد از تذکری که داده شد، نیروهای خاکریز آب فعالیت را ادامه دادند و طی بازدیدی که داشتم فعالیت آنها را مشاهده کردم.

فراهانی با بیان این که با پیگیری‌ها مشکلات تأمین میلگرد و بتن پروژه برطرف شد، گفت: اگر پیگیری شبانه روزی معاونت فنی و عمرانی و نظارت مستمر شورایاران نبود اتفاقی که چند شب گذشته رخ داد و بر اثر بارندگی سیل آسا سدبند انحراف آب بر اساس بارندگی شکست و نیوجرسی ده تنی آن داخل مسیر کانال احداثی افتاد، منجر به خسارات مادی و معنوی فراوان می‌شد و جالب است بدانید این اتفاق زمانی رخ داد که یک روز قبل از شروع بارندگی کار بهسازی کانال تمام شده بود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اگر این کار تمام نشده بود و همچنان مسیر نوسازی کانال باز مانده بود تلفات جانی و مالی رخ می‌داد و آب به جاده‌های اطراف و برج‌های مسیر سرایت می‌کرد و خسارات جبران ناپذیری ایجاد می‌شد. تذکر من بیشتر تشکر از پیگیری تذکر قبلی اینجانب بود که هفته‌های گذشته قرائت شد.

کد خبر 473476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.