توهین رسانه‌ها به پژمان جمشیدی / اگر علی انصاریان بود اشکش را درمی‌آوردند

روز گذشته و در جریان نشست خبری فیلم خط فرضی، یک خبرنگار سوال تند و توهین آمیزی را از پژمان جمشیدی پرسید؛ اما بعد این نشست بسیاری از سینماگران و ورزشکاران از این چهره حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ورود فوتبالیست‌ها به عرصه سینما از دهه ۴۰ و ۵۰ در ایران آغاز شد، از آن زمان تاکنون همواره جو منفی علیه این دسته افراد وجود داشته است. البته ورود چهره‌های ورزشی به دنیای تصویر اغلب جنبه تبلیغاتی داشته و کمتر پیش آمده که چهره‌های ورزشی بر اساس توانایی خود وارد عرصه سینما شوند.

در این بین اما پژمان جمشیدی یک استنثا بود، چهره‌ای که با سریال پژمان و از دریچه تلویزیون وارد دنیای تصویر شد و به آرامی جای خود به عنوان یک بازیگر را در بین مخاطبان و سینماگران باز کرد. جمشیدی در ابتدا با فیلم‌های کمدی وارد بازی شد، اما پس از آن در فیلم‌های جدی هم بازی کرد و خوش درخشید. او پله‌های ترقی را یکی یکی بالا آمد و در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم سوءتفاهم نامزد سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد شد.

البته در زمان نشست خبری اعلام نامزدهای همان دوره جشنواره، بردن نام جمشیدی توسط داوران، با خنده حضار رو به رو شد. همان خنده‌ها پژمان را هم مصمم‌تر کرد، او سال بعد در «جهان با من برقص» نقش آفرینی قابل قبولی داشت و در جشنواره سال پیش نیز با «دوزیست» حسابی درخشید.

پژمان جمشیدی در جشنواره ۳۹ یکی از پرکارترین بازیگران است، او در دو فیلم از مهم‌ترین آثار جشنواره یعنی «خط فرضی» و «شیشلیک» ایفا نقش کرده و آن قدر خوب عمل کرده است که منتقدان نتوانند نقدهای تندی علیه او داشته باشند؛ منتقدانی که روزی بزرگترین مخالف ورود ورزشکاران به سینما بودند.

با این حال حواشی برای پژمان جمشیدی پایان ندارد، شب گذشته و در جریان نشست خبری فیلم «خط فرضی» سوال یک خبرنگار از او بار دیگر حاشیه ساز شد. سوال خبرنگار که مجری آن را خواند به این شرح بود: "آقای جمشیدی در فوتبال که به جایی نرسیدید فکر نمی‌کنید برای دیده شدن راه‌های دیگری هم وجود دارد و دیده شدن صرفاً با بازیگری نیست؟ "

پیش از اینکه جمشیدی بخواهد پاسخی به این سوال بدهد، آزیتا حاجیان در دفاع از او گفت: "بازی درخشان ایشان را در این فیلم نادیده گرفتید؟ یعنی ایشان نیاز داره برای دیده شدن بیاد در قاب سینما؟ بچه‌ها گاهی اوقات خیلی بی‌انصاف هستید، نمی‌دانم چرا؟ "

پژمان جمشیدی گفت: "نمی‌خواهم بحث را عرفانی کنم، اگر کسی مرا نشناسد فکر می‌کند زندگی آنقدر برایم چیز مهمی است که برای دیده شدن کار مهمی بکنم، نه فوتبال را برای دیده شدن انتخاب کردم نه سینما. در این پنج سالی که در جشنواره فیلم فجر هستم تا حالا نقد شخصی از خودم ندیده بودم. سه روز پیش یکی از دوستان گفت یک صفحه‌ای برایم نقد خوبی نوشته است. این نقد برای بازی من در «شیشلیک» نوشته شده بود، به محض خواندن این نقد، پست بعدی این صفحه منتشر شد و درگذشت علی انصاریان بود. وقتی در این دنیا زندگی می‌کنیم، تمام اینها برای من بی‌ارزش است. این اتفاق سه روز پیش تلنگری به من زد و بدنم لرزید. بنابراین زندگی برایم با ارزش نیست که بخواهم برای دیده شدن فیلم بازی کنم."

پس از این اتفاق بسیاری از سینماگران همچون محمدحسین مهدویان از پژمان جمشیدی و قدرت بازیگری او حمایت کردند. حتی در اظهار نظری جالب، صادق لواسانی، فعال رسانه‌ای نوشت: "اگر علی انصاریان امسال در جشنواره فجر بود، خیلی از این‌هایی که برایش غش و ضعف می‌کنند، گریه‌اش را در می‌آوردند؛ همان کاری که سال‌ها علنی و در خفا با پژمان جمشیدی کردند و می‌کنند."

کد خبر 473406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    39 10
    به مجریه بگو اخه به توچه ربطی داره
    • مجری IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      15 7
      مجری سوال خبرنگار را خونده باید تشویق هم بشه، چیکار مجری دارید
    • سلیمان IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      2 0
      انتقاد ازاده وباید در جامعه انتقاد رونق داشته باشه ولی متاسفانه اعصاب همه بیش از حد خراب شده وتحملها کم
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    50 6
    خیلی بازیگر خوبیه منتقد بی ادب باید انسانیت و کنترل حسودی رو یاد بگیره
  • US ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    57 1
    با سلام ببخشید بی ادبانه حرف میزنم ایشون بیخود کردن به پژمان جمشیدی توهین میکنن ببینم میتونه یک ذره از نقش اونو که کلاس بازیگری هم ندیده انجام بده خواستی با این سئوال خودتو مطرح کنی متاسفم بدات اگه بیل زنی برو در خونه خودتو بیل بزن
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    66 1
    پژمان جمشیدی از خیلی بازیگران هم بهتر بازی میکنه
  • فرهاد IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    33 3
    تو هر صنفی آدم کثیف پیدا میشه ...
  • سارینا IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    75 1
    سلام ببخشید که میخوام اینجوری بگم ولی اینا غلط کردن به پژمان توهین کردن آقای پژمان جمشیدی یه بازیگر خوب نیستند بلکه عالی هستند به نظر من کسینمیتونه مثل ایشون کلاس بازیگری نرفته باشه بعد انقدر خوب بازی کنه
  • هیراد IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    47 0
    سلام خیلی‌ها زور میزنن که بازیگرشن و سالها تلاش میکنن و به کلاس‌های مختلف میرن ولی جایی توی سینما وتلویزیون پیدانمیکنن ولی جناب آقای پژمان جمشیدی هم توی سینما، وهم توی تلویزیون خوش درخشیدن وبایدبگم که بی نظیرند
  • محمد IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    47 1
    این مسیر ازادیه توی خبر نگار هم اگه تواناییشو داری برو فوتالیست شو.
  • d IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    55 2
    صرفا چون از یه شغل دیگه وارد بازیگری شده باهاش اینجوری میکنین یا حسادت داره خفتون میکنه
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    23 3
    مجری بی نزاکت واقعا متاسفم، همین مجریهای جوگیر وقتی علی انصاریان فوت کرده بود روی انتن زار میزنن
  • جمشیدی IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    5 75
    به نظر من که خبرنگار درست میگه هیج بازی درخشانی جمشیدی نداره تو فوتبال باز محبوب بود اینجا هم با بازی‌های درجه چندم نون محبوبیت فوتبالیش را میخوره
  • مسعود IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    21 0
    آقا پژمان خیلی خوب و درجه یک و آقاست . کور بشه هر کی نتونه ببینه .
  • بهاران IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    16 3
    به شخصه ازبازی جناب جمشیدی چندان خوشم نمیادامااین دلیل نمیشه بگم برادیده شدن وپول حتمااومده بازیگرشده..به هرحال هستن کسایی که ازبازیش لذت میبرن...حرف مجری حسادت ومخالفتش رومیرسونه نه حقیقت رو.
  • Azizmiar IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    16 1
    چطور یک عده از خدا بی خبر رسانه نما به خودشون اجازه توهین به پژمان جمشیدی رو میدن خجالت بکشید عوض اینکه احترام.بذارید توهین میکنین
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    14 1
    بیخود کرده به اقای جمشیدی توهین کرده
    • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
      4 1
      واقعاجمشیدی بازیگروفوتبالیست باحال بوده واست وهیچ مشکلی نداردادمهابایدیک سوژه ای داشته باشن
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    16 0
    سلام اخه چرا به خودمون اجازه میدیم تو کار مردم دخالت کنیم به ما چه که فلان فوتبالیست بازیگر شده تازه من خیلی بازی پژمان جمشیدی و خود ایشان را دوست دارم
    • مهدی IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
      1 33
      بهتره پژمان جمشیدی بره کنار.فوتبالشم تعریفی نداشت .وبدرد تیم دسته ۳هم نمیخورد.
  • پارسا خوش خنده IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    12 0
    دیگه جای حرفی نیست وقتی یک سوپر استار رو به تمسخر میگیرن
  • علیرضا IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    5 0
    آدم وقتی یک سری بازیگرا رو تو فیلم میبینه کلی انرژی مثبت میگیره و حالش خوب میشه مثله پژمان جمشیدی حالا تکنیک بازیگری و اینا هم تاثیرگذار هست ولی انرژی خوبی داره
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    5 1
    پژمان بازی هاش خوبه .کسی که ۸۰ بار در پرسپولیس بازی کنه ، یعنی حرف نداره . فیلماش هم خوبه .به نظر میرسه سوال کننده فقط قصدش تخریب و حسادت بود ، ولی پژمان مودبانه و محترمانه و البته با خونسردی پاسخش را داد. ادب مرد به ز دولت اوست.
  • نرگس IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    6 0
    پژمان جمشیدی یدونه باشه
  • جان پاک IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    3 0
    جدای از اینکه به پژمان جمشیدی توهین شده است به کارگردان ها و و به عوامل انتخاب بازیگر هم توهین کرده .