دانشگاه، دانشجویان مسئله‌محور تربیت کند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه یکی از وظایف دانشگاه تربیت نیروی متخصص است، گفت: از دیگر کاربردهای دانشگاه‌ها، تربیت مسئله محور دانشجو در ادوار و زمان مختلف است.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین رستمی در نشست مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان با اشاره به جایگاه استان گیلان، اظهار کرد: گیلان، استان مؤثر در تحولات سیاسی اجتماعی کشور است و جریان نهضت جنگل، نشان دهنده شایستگی‌های فراوان آن است.

وی با اشاره به تضییع حقوق ایران در دوران پهلوی، افزود: امروزه در حاکمیت ملی تغییراتی ایجاد شده و جمهوری اسلامی ایران در دنیا دارای اعتبار است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به رشد علم در جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: امروزه رشد علم در جمهوری اسلامی چند هزار برابر پیش از انقلاب شده و این رشد و توسعه در سایر بخش‌ها و حوزه‌ها نیز دیده می‌شود.

رستمی با بیان اینکه یکی از کارهای دانشگاه تربیت نیروی متخصص است، گفت: از دیگر کاربرد دانشگاه‌ها، تربیت مسئله محور دانشجو در ادوار و زمان مختلف است.

وی پیش‌برد اهداف کلان جامعه را از دیگر کارکردهای دانشگاه دانست و ادامه داد: بزرگترین مدافع جریان علمی کشور، رهبر معظم انقلاب است و در سایه حمایت‌های رهبری، پیشرفت‌های قابل توجهی از جمله در نانو حاصل شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه غالباً جوانان برای ورود به جامعه ابتدا وارد دانشگاه می‌شوند، افزود: دانشگاه در کنار تربیت نیروی متخصص باید به موضوع نیازسنجی جامعه به رشته، اشتغال و همچنین تربیت اخلاقی و اجتماعی نیز پیش‌قدم شود.

رستمی در پایان تصریح کرد: بیشترین نماز جماعت پس از بقاع متبرکه و مساجد در دانشگاه‌ها وجود دارد، گفت: این در حالی است که دانشجویان نسبت به چند دهه پیش، در بیشترین مبادی فضاهای مسموم قرار دارند.

منبع: فارس

کد خبر 473314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.