۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
گسترش مزارع شهری در فنلاند

دولت فنلاند طی چند سال اخیر اقدامات زیادی در جهت افزایش پایداری شهرها انجام داده و در این زمینه به موفقیت‌های زیادی دست یافته است. رئیس صندوق مالی اروپا نیز اخیراً حمایت خود از مقامات رسمی را برای پیشبرد بیشتر نوآوری‌های پایدار اعلام کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پشت‌بام خانه‌ها و سایر سازه‌های شهری در عصر حاضر که جمعیت روز به روز در حال افزایش بوده و جهان با کمبود فضا مواجه است، منابع ارزشمندی برای گسترش پوشش‌های سبز به شمار می‌رود. در چند دهه اخیر مزارع شهری به پیشنهاد دانشمندان و متخصصان سلامت به طور چشمگیری در سراسر قاره اروپا گسترش یافته و هر روز بر حامیان آن افزوده شده است. در واقع مردم این قاره بیشتر با هدف پاکسازی هوا از آلودگی‌ها و سپس به منظور تأمین مواد غذایی سالم در تلاش بوده‌اند از کمترین جای ممکن در نزدیکی محل سکونت خود به خصوص پشت بام‌ها برای پرورش سبزیجات و میوه‌ها بهره ببرند.

در این بین، مقامات رسمی فنلاندی نیز از هیچ اقدامی برای تشویق مردم به افزایش سطح مزارع شهری در محل سکونت خود دریغ نکرده و حتی در بسیاری از موارد بودجه‌های کافی در اختیار آنان قرار داده‌اند. به لطف حمایت صندوق مالی اروپا، به زودی سراسر کشور را مزارع سبز شهری بر پشت بام‌ها فرا خواهد گرفت و دولت در ایجاد جوامع دوستدار محیط زیست گام بلندتری بر می‌دارد.

مدیر مسئول صندوق مالی اروپا از دولت فنلاند خواسته است از هر نقطه زمین خالی و مناسب برای کشاورزی بهره گیرند و با کاشت سبزیجات به کاهش انتشار گاز کربن کمک کنند. البته پیش از این نیز، مزارع شهری بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی مردم فنلاند به شمار می‌رفت اما کمک مالی صندوق اروپا، تمام پروژه‌های مربوط به کاهش گازهای آلاینده در کشور را بدون کم و کاست شامل خواهد شد.

کد خبر 473286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.