بغداد و مسکو درباره سوریه اتفاق نظر دارند

سفیر عراق در مسکو از اتفاق نظر کشورش با روسیه درباره موضوع سوریه خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری «المورد نیوز» عراق، «عبدالرحمن الحسینی» سفیر عراق در سوریه بعد از دیدارش با «میخائیل بوگدانف» نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در توئیتی نوشت که دو طرف درباره مسائل منطقه‌ای از جمله درگیری فلسطینی‌ها و اسرائیل، سوریه و منطقه خلیج فارس بحث و تبادل نظر کردند.

بر پایه این گزارش، سفیر عراق در مسکو بر مطابقت دیدگاه‌های عراق و روسیه در خصوص موضوعات منطقه از جمله موضوع سوریه تاکید کرد.

سفیر عراق در روسیه دیروز (جمعه) با میخائیل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در دیدار کرد.

در این دیدار همچنین "تحولات اوضاع سیاسی و اجتماعی عراق مورد بحث قرار گرفت و طرف روسی بر حمایت ثابت خود از تلاش‌های مسئولان عراق در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد. "

دوطرف همچنین مسائل مهم را برای ادامه تقویت روابط دوستانه روسیه و عراق از جمله در زمینه افزایش همکاری‌های تجاری، اقتصادی و انسانی بررسی کردند.

روسیه، عراق، ایران و سوریه برای مبارزه با تروریسم هم اکنون در قالب کمیته چهار جانبه تبادل اطلاعات و امنیتی همکاری می‌کنند. مقر این کمیته در بغداد است.

پیش‌تر «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در دیدار با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در بغداد این کمیته را فرصتی بی بدیل در مبارزه با تروریسم دانسته بود.

وی تاکید کرده بود که روسیه با عراق برای همکاری کامل در همه زمینه‌ها بویژه درخصوص مسائل مربوط به امنیت ملی اتفاق نظر دارد.

کمیته چهار جانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی ایران، عراق، روسیه و سوریه با هدف تبادل اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم از سال ۱۳۹۴ با عضویت وابستگان نظامی ایران، سوریه و روسیه و نماینده عراق در بغداد راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون در نشست‌های مختلف آخرین هماهنگی‌ها و تبادل اطلاعات میان کشورهای عضو انجام می‌گیرد.

تبادل اطلاعات بویژه تغذیه اطلاعاتی نیروهای عراقی و سوری در شناسایی و هدف گرفتن مواضع مهم و حساس گروه تروریستی داعش و تکفیری‌ها در عراق و مواردی نیز در سوریه یکی از مهمترین و موفق ترین کارکردهای این مرکز بوده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 473250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.