عرضه کالاهای دولتی در بازارهای کوثر با «رهتاب»

مدیر بازارهای روز کوثر شهرداری اصفهان گفت: بازارهای کوثر بدون در نظر گرفتن حاشیه سود برای بهره‌برداران اقدام به عرضه کالاهای دولتی مورد نیاز مردم در بدترین شرایط کرونا در بستر سیستم الکترونیکی رهتاب کرده‌اند.

مرتضی عزیزی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فلسفه وجودی فروشگاه‌های کوثر ایجاد بستری مناسب جهت عرضه مایحتاج عمومی شهروندان با قیمت مناسب بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مبناهای تشکیل بازارهای روز کوثر حمایت از اقتصاد خانواده‌ها است که بتواند با عرضه کالاهای تنظیم بازار در تامین معیشت شهروندان کمک کند، افزود: از نظر سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان فروشگاه‌های کوثر در اصل متعلق به مردم شهر اصفهان است و در این راستا عوامل و نیروهای سازمان به صورت مداوم و مستمر نسبت به رصد قیمت‌ها و نیز تعدیل احتمالی آن از هیچ‌گونه تلاش و کوششی فروگذار نکرده است.

مدیر بازارهای روز کوثر شهرداری اصفهان با بیان اینکه مجموعه بازارهای روز کوثر به عنوان بازو و قسمتی از سازوکار تأمین اقلام تنظیم بازار همکاری و مساعدت لازم را با دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله سازمان صنعت معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار استان داشته است، تصریح کرد: این بازارها بدون در نظر گرفتن حاشیه سود برای بهره‌برداران اقدام به عرضه کالاهای دولتی مورد نیاز مردم در بدترین شرایط کرونا در بستر سیستم الکترونیکی رهتاب (تحت مدیریت و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار استان) کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سیستم الکترونیکی رهتاب میزان ورود اقلام دولتی و نیز دریافت کنندگان اقلام به صورت شفاف و دقیق ثبت شده است در حالی که در اکثر فروشگاه‌های سطح شهر خبری از ساز و کار سیستم رهتاب و متعاقباً امکان رصد و نظارت بر عرضه کالاهای دولتی وجود ندارد.

عزیزی با تاکید بر اینکه در بازارهای روز کوثر مانند بعضی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای هیچ‌گونه فروش اجباری کالاهای غیرضروری به همراه اقلام مایحتاج عمومی وجود ندارد، گفت: همه اقلام فروش ویژه و تخفیفات مربوط به کالاها قبل از اعلام توسط کارگروه قیمت‌گذاری واحد بازارهای سازمان بررسی و سپس مجوز آن صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه بازارهای روز کوثر زیر نظر شهرداری همواره بر شهروندمداری و عرضه کالاهای با کیفیت و مناسب سعی دارند و روزانه قیمت‌گذاری کالاها با نظارت ناظران و بازرسان کنترل می‌شود، گفت: خوشبختانه با توجه به نظارت‌های عوامل سازمان مبلغ کالاهای فروشگاه‌های کوثر پایین‌تر از سایر فروشگاه‌های شهر بوده و استقبال و اعتماد همشهریان از مجموعه بازارهای کوثر خود موید این ادعا است.

مدیر بازارهای روز کوثر شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بازارهای روز کوثر با هدف شهروندمداری و مبتنی بر تأمین مایحتاج و ارائه کالاهای مورد نیاز شهروندان در تمام ایام سال همواره سعی بر این داشته که در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و کمبودها بتواند بدون هیچ کم و کاستی کالاهای مورد نیاز را با قیمت‌های مناسب و کیفیت بالا به شهروندان عرضه کند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از تفاوت‌های بازارهای روز کوثر نسبت به سایر فروشگاه‌های عرضه کالا، نظارت روزانه توسط ناظران بهداشتی و دامپزشکی به صورت ثابت و سیار از عرضه مواد پروتئینی و غذایی در بازارها است، اظهار کرد: چنانچه تخلفی در یکی از بازارها مبنی بر افزایش قیمت کالا مشاهده شود، موارد توسط ناظران پیگیری شده و با بهره‌بردار مربوطه برخورد می‌شود.

کد خبر 473244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا غلامی IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    من باخریدکردن از فروشگاه بزرک کوثر راضی هستم