استقلال - نساجی/ دوئل حیثیتی فکری با تیم سابق!

استقلال و نساجی عصر امروز (جمعه) در حالی رو در روی هم صف آرایی می‌کنند که جدال فکری و نساجی می‌توان حساسیت این مسابقه را دو چندان کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال عصر امروز جمعه - ۱۷ بهمن ماه - در ورزشگاه آزادی از ساعت ۱۷ میزبان نساجی مازندران خواهد بود. آبی‌پوشان که ۵ امتیاز ارزشمند را در دو دیدار پیاپی و نچندان سخت از دست داده‌اند، حالا به دنبال جبران مافات هستند. آن سوی میدان نیز قرمزپوشان قائم شهر به دنبال فرار از منجلاب سقوط بوده و می‌خواهند هر طوری شد انتقام جدایی ناگهانی فکری را از تیمش بگیرند.

پرنوسان مثل استقلال!

استقلال که دهه سوم لیگ را با سکان داری کاپیتان سابق خود آغاز کرده، فصل پر نوسانی را تجربه می‌کند. در شرایطی که چند هفته قبل به نظر می‌رسید استقلالِ فکری ترکیب و تاکتیک رویایی خود را یافته اما شکست خانگی مقابل سایپا و توقف در مسجد سلیمان، دوباره همه چیز را برای این تیم تهرانی تغییر داد و باعث شد تا هواداران آبی‌ها باز هم نتوانند کاملاً به این کادر فنی دل بسپارند.

با این وجود نتایج ضعیف سپاهان و نفت آبادان باعث شد تا استقلال همچنان در صدر جدول باقی بماند اما حالا پرسپولیس با توجه به یک بازی کمتر و اختلاف تنها ۲ امتیازی با آبی‌ها، زنگ خطر را برای تصاحب صدر از شاگردان فکری به صدا در آورده و به نظر می‌رسد استقلال دیگر جای اشتباه نداشته باشد. آن‌ها هفته آینده نیز در اصفهان میهمان سپاهان هستند و خوب می‌دانند کار سختی برای امتیازگیری در نقش جهان دارند و به همین علت، به چیزی جز پیروزی در نبرد امروز فکر نمی‌کنند.

باقری، باز هم خارج از لیست؟

فرشید باقری که به دلیل مسائل انضباطی به مدت سه هفته از حضور در تمرینات استقلال محروم شده بود، با پایان مدت زمان جریمه‌اش این هفته به اردو آبی‌ها اضافه شد ولی با توجه به وقفه‌ای که در تمرینات برایش رخ داده، بعید است مقابل نساجی به میدان رود. او احتمالاً آماده مسابقه حساس هفته بعد با سپاهان خواهد شد تا در صورت صلاح دید کادر فنی، فرصت بازی پیدا کند.

آقا معلم، به دنبال نجات آخرین بازمانده تیم‌های شمالی لیگ

نساجی که سه فصل قبل با بردی دراماتیک مقابل راه‌آهن جواز حضور در لیگ برتر را به دست آورد، این فصل بدترین حضورش در این مسابقات را در سه سال گذشته تجربه می‌کند. ببرهای مازندران از ۱۳ دیدار قبلی خود تنها ۹ امتیاز به دست آورده‌اند و هم‌اکنون در جایگاه پانزدهم جدول رده بندی جا خوش کرده‌اند. آن‌ها هفته گذشته نیز در قائم شهر، یکی از حساس‌ترین تقابل‌های بقا میان پایین جدولی‌ها را به ذوب‌آهن واگذار کردند تا کار در ادامه برای شاگردان جلالی سخت‌تر شود.

مجید جلالی که مصاف با استقلال سومین حضورش روی نیمکت نساجی محسوب می‌شود، امیدوار است با شکست آبی‌ها تهران ورق سکه نحس این فصل تیمش را باز گرداند. با این حال نساجی در ۹ بازی پیاپی هرگز طعم برد را تجربه نکرده و به جز دو مساوی، در همه این دیدارها زمین را دست خالی ترک کرده است. همچنین نساجی همراه با سپاهان، شهر خودرو و ذوب‌آهن بدترین خط دفاعی لیگ را نیز در اختیار دارد که عصر امروز نیز کار سختی را برابر خط آتش خطرناک استقلال پیش رو دارد.

فکری-نساجی؛ دوئل حیثیتی

یکی از جذابیت‌های دیدار استقلال و نساجی تقابل محمود فکری، سرمربی فصل قبل این تیم شمالی در کسوت سرمربی آبی‌پوشان با تیم سابق خود است. فکری که در ابتدا فصل کار را با نساجی استارت زده بود، به یکباره با پیشنهاد استقلال روبرو شد و قراردادش با نساجی را رها و راهی تهران شد. همین موضوع که شوک بزرگی به نساجی در همان ابتدا فصل محسوب می‌شد، نارضایتی هواداران و مدیران این باشگاه را در پی داشت و کار را به شکایت از فکری کشاند.

حالا با گذشتن چهارده هفته نیز به نظر می‌رسد این زخم کهنه التیام نیافته و در شرایطی که شکایت نساجی همچنان باز است، هر دو طرف می‌خواهند از خجالت یکدیگر درآیند. فکری در کنفرانس خبری روز گذشته از دِین نساجی به خودش گفت که همین حرف، با واکنش تند این باشگاه قائم شهری و صدر بیانیه همراه شد و با کنایه به فکری، حضور امروزش در لیگ برتر را مدیون اعتماد نساجی خواندند؛ اختلافاتی که می‌تواند پتانسیل مناسبی برای جدال جانانه هر دو سمت میدان باشد.

کد خبر 473051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.