تلاش شهرداری زمینه‌سازی برای تداوم فعالیت هنرمندان است

شهردار اصفهان با بیان اینکه اقتصاد فرهنگ زمینه‌ساز خلاقیت فرهنگی است، گفت: باید به اقتصاد هنر توجه بیشتری شود در این راستا تلاش شهرداری زمینه سازی برای تداوم فعالیت هنرمندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی در دیدار با «استاد محمد موحدیان عطار» طراح، گرافیست و خوشنویس، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و فرارسیدن سالروز حضرت فاطمه (س) و روز مادر، اظهار کرد: شهر اصفهان بیش از پیش نیاز به مدیریت مادرانه دارد چرا که مدیریت این کلانشهر به سه خصلت مادرانه از جمله خلاق، دلسوزی و پر دغدغه بودن نیاز دارد.

وی با بیان اینکه آثار استاد نشان می‌دهد انسانی علاقمند به مبانی و ارزشهای اسلامی و انقلاب اسلامی است، افزود: آثار این استاد بیانگر مهارت هنری فنی و مذهبی شأن بوده و نشان‌دهنده پشتوانه علمی او است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه شخصیت علمی و دانشگاهی استاد موحدیان عطار به عنوان مهندس در عرصه هنر هویدا است چرا که آثارشان دقیق و ظریف است، افزود: نتیجه دسترنج استاد را مانور می‌دهیم چرا که اصفهان شهر هنرمندان است. افتخار اصفهان در کشور و جهان به واسطه وجود آثار فاخر هنرمندان است و اگر اصفهان به شهر هنرمندان شهرت یافته، نتیجه زحمات و خلق آثار آنها است.

نوروزی با بیان اینکه جای خالی محلی همچون موزه برای به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان در شهر احساس می‌شود، گفت: البته باید زمینه‌ای فراهم شود که امثال استاد در حوزه آموزش و تربیت دانشجویان و کارآموزان فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه هنرهای فاخر باید در بین نسل جوان زنده نگه داشته شود، اظهار کرد: یکی از آثار استاد باید همراه با شناسنامه مربوطه در محلی مناسب در معرض دید همگان قرار گیرد.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه باید به اقتصاد هنر توجه بیشتری شود، گفت: اقتصاد فرهنگ زمینه‌ساز خلاقیت فرهنگی است؛ بنابراین ضروری است کتابی از آثار استاد موحدیان عطار با توضیح مختصری درباره هر اثرشان چاپ شود.

وی با بیان اینکه تلاش شهرداری زمینه‌سازی برای تداوم فعالیت هنرمندان است، اظهار امیدواری کرد: با کمک هنرمندان آثار هنری آنها در این شهر هنرپرور باید ارج نهاده شود و این مسیر تداوم پیدا کند تا قدر و منزلت این قشر فرهیخته حفظ شود.

به گزارش ایمنا، در پایان این دیدار شهردار اصفهان «کاشی معرق» اثر هنری و ارزشمند «استاد حسین مصدق زاده» را به استاد محمد موحدیان عطار اهدا کرد.

کد خبر 473037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.