رهاسازی یک حلقه "شتر مار شیرازی" به دامن طبیعت آران و بیدگل

یک حلقه شتر مار شیرازی توسط محیط‌بانان و اعضاء انجمن حامیان محیط‌زیست ابوزیدآباد شهرستان آران و بیدگل در منطقه حفاظت شده یخاب رهاسازی شد.

سیدعباس نگهبان رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یک حلقه شتر مار شیرازی که در منطقه مسکونی روستای محمدآباد بخش کویرات توسط اعضا انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد زنده گیری شده بود جهت بررسی گونه و رهاسازی به این اداره تحویل داده شد.

وی افزود: پس از بررسی کارشناس این اداره از سلامت گونه جانوری و تعیین موقعیت مناسب جهت آزاد سازی، روز گذشته با همکاری انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد در دامان طبیعت و پناهگاه حیات وحش یخاب رهاسازی شد.

به گزارش ایمنا، شترمار شیرازی گونه‌ای از مار است که در خاورمیانه و ایران، آسیای میانه و شمال آفریقا زندگی می‌کند. شتر مار از گونه ماران غیرسمی است اما رفتاری مشابه رفتار مارهای سمی دارد که باعث می‌شود آن را با مار جعفری اشتباه بگیرند، شتر مار دارای جثه‌ای بزرگ‌تر از گونه جعفری است.

پناهگاه حیات وحش یخاب یکی از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در شهرستان آران و بیدگل و زیستگاه گونه‌های نادر مانند یوزپلنگ، سیاه‌گوش، گربه شنی، گربه وحشی، جبیر، زاغ بور و پرندگان شکاری ارزشمند است و به دلیل تعدد و تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی به زاگرس کوچک شهرت دارد.

کد خبر 472946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.