تعامل برای اعتلای اصفهان

کلنگ پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار با حضور نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی،شهردار اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اهداف اجرای این تقاطع غیر همسطح، کاهش ترافیک میدان شهدای ورزشکار، عبور خودروهای سنگین درون شهری و عبور خودروهای شهری به سمت شهرستان دولت آباد همچنین تسهیلات تردد از میدان در تراز همسطح میدان شهدای ورزشکار و کاهش زمان و سوخت و انرژی است.
مبلغ پیمان این پروژه ۴۴۰ میلیارد ریال و مدت پیمان ۹ ماه به جز زمان مورد نیاز جهت جابجایی تأسیسات و آزادسازی‌ها منظور شده است.
طول دیواره‌های طرفین پروژه مسیر زیرگذر ۵۰۰ متر و ارتفاع بین یک تا هشت متر دارای دو مخزن ۱۵۰ متر مکعبی جمع آوری آب‌های سطحی است.
برای تقاطع غیر همسطح شهدای ورزشکار چهار پل طراحی شده است.

میزان خاکبرداری پروژه ۱۰۰ هزار مترمکعب، میلگرد مورد نیاز ۹۰۰ تن، بتن مورد نیاز ۱۰ هزار متر مکعب، قالب بندی ۱۵ هزار متر مربع و طول پروژه ۷۵۰ متر است.

همدلی مدیران شهری اصفهان و دولت آباد

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: کلنگ‌زنی پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای ورزشکار حاصل همدلی و کار کارشناسی بین مدیران شهری دو شهر اصفهان و دولت آباد بوده است.

وی با قدردانی از پیگیری‌ها و اقدامات شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، تصریح کرد: با اجرای پروژه ادامه بلوار فرزانگان بخشی از ترافیک سه راه نقشینه برطرف و مشکلات تردد اهالی دولت آباد، محسن‌آباد، لودریچه، کربکند، دستگرد، خورزوق و سین حل شد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کلنگ‌زنی پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای ورزشکار هدیه فجر انقلاب به مردم خونگرم و زحمتکش برخوار و دولت آباد است، اظهار امیدواری کرد: ارتباط تعامل بین دو شهر دولت آباد و اصفهان حفظ و ارتقا یابد.

وی با اشاره به پروژه مترو خاطرنشان کرد: احداث خط مترو از ایستگاه دارک در زینبیه تا شاهین شهر (حبیب آباد، دولت آباد، گز و شاهین شهر) در پیوست بودجه آمده و مطالعات آن در حال انجام است.

حاجی دلیگانی ادامه داد: خط مترو دیگری از اصفهان به سمت شاهین شهر (ایستگاه پاسداران در شهرک عاشق آباد به سمت شاهین شهر) مرتبط می‌شود که این موضوع نیز در پیوست بودجه آمده است، با توجه به این ظرفیت‌ها باید جلساتی برگزار و برای تحقق رینگ حمل و نقلی مفید تلاش شود تا شاهد عملیاتی شدن این اتفاق بزرگ باشیم.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: درخواست دیگر اهالی دولت آباد اجرای ادامه جاده جانبازان است که امیدواریم در این باره دستورات لازم صادر شود، زیرا ایجاد دسترسی به میدان تاکسیرانی ضروری است.

پروژه شهدای ورزشکار حاصل تعامل اصفهان و دولت آباد است

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: کلنگ زنی پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای ورزشکار حاصل اقدام مشترک بین دو شهر همجوار و تعامل تمام بخش‌ها به ویژه شوراها و مدیریت شهری اصفهان و دولت آباد است؛ با احداث این پروژه مردم استان اصفهان در دو شهر اصفهان و دولت آباد از آن بهره مند خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد این پروژه در اصفهان یک ضرورت بوده و هرچه زودتر باید احداث شود، تصریح کرد: کامیون‌ها به صورت شبانه روزی از این محل تردد می‌کنند؛ البته در ۱۰ ماه گذشته جاده فرزانگان تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفت، اما هنوز افتتاح رسمی نشده است؛ با بهره برداری از این پروژه می‌توان گفت از کشته شدن حداقل ۱۰ نفر جلوگیری شده است چرا که آمار نشان داده ماهانه یک نفر به دلیل تردد کامیون‌ها در خیابان بعثت و سه راه نقشینه تصادف و جان خود را از دست می‌دادند.

شهردار اصفهان ادامه داد: در روزهای نخست آغاز فعالیت این دوره مدیریت شهری، عملیات احداث ادامه بلوار فرزانگان متوقف بود چرا که تنش‌های جزئی بین دو شهر وجود داشت، اما با همت بالای همه و با یک حرکت انقلابی و جهادی، ۲۰۰ میلیارد تومان برای آزادسازی و احداث پروژه ادامه بلوار فرزانگان هزینه شد و پروژه در اختیار مردم قرار گرفت؛ اگر تلاش شهرداری منجر به جلوگیری از کشته شدن حتی یک نفر شده باشد، بزرگترین نعمتی است که با توان همه حاصل شده است.

نوروزی افزود: از تمام متولیان اجرای پروژه شهدای ورزشکار انتظار می‌رود در اولین فرصت و با سرعت مناسب همچون سایر پروژه‌ها، موانع را رفع و نسبت به جا به جایی تأسیسات با همکاری سایر دستگاه‌های خدمت رسان اقدام کنند تا این زیرگذر سریع‌تر احداث و مشکلات ترافیکی این نقطه از شهر رفع شود.

شهردار اصفهان اظهار کرد: اگرچه شاهد شرایط سخت اقتصادی در کشور هستیم و پروژه‌های دولتی به دلیل مشکلات مالی با کندی یا حتی توقف مواجه شده، اما شهرداری اصفهان در سه سال گذشته راندمان و کیفیت فعالیت‌های خود را افزایش داده است.

نوروزی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری بودجه دوهزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی چهار سال پیش شهرداری، در سال جاری با اصلاح آن به هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است، اظهار کرد: بودجه سال آینده شهرداری به حدود ۹ هزار میلیارد تومان یعنی سه برابر افزایش می‌یابد که میزان انجام فعالیت‌های عمرانی از سهم بودجه‌ها ۷۱ درصد بوده است؛ سال گذشته از محل کاهش هزینه‌ها ۱۷۰ میلیارد تومان برای کمک به فعالیت‌های عمرانی شهر استفاده شده است.

وی با تأکید بر اینکه در شهر اصفهان انقلاب عمرانی اتفاق افتاده و بزرگترین پروژه‌های عمرانی از جمله حلقه حفاظتی و خط دو مترو در حال اجرا است، گفت: از مدیر کل امور مالیاتی استان که در سه سال اخیر علی رغم تمام مشکلات از محل مالیات بر ارزش افزوده کمک‌های خوبی به شهرداری داشته، تشکر و قدردانی می‌کنیم، چرا که گاهی این کمک‌ها شهرداری را از بسیاری چالش‌ها نجات می‌دهد.

شهردار اصفهان ضمن تقدیر از اعضا شورای اسلامی شهر که استقبال خوبی از طرح پروژه تقاطع شهدای ورزشکار داشته و با تصویب آن شهرداری را همراهی کردند، اظهارامیدواری کرد: اجرای این پروژه یک الگوی خوب به عنوان نمونه فعالیت مشترک بین دو شهر اصفهان و دولت آباد برای سایر شهرها باشد.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات شهرداری در مسیر جلب هرچه بیشتر رضایت مردم است، تصریح کرد: بخش عظیمی از خدمات در شهرها توسط شهرداری‌ها ارائه می‌شود که بی شک هرچه به آنها کمک شود رضایت بیشتر مردم حاصل خواهد شد و البته تحقق این هدف مهم تضمین امنیت کشور را به همراه خواهد داشت.

اگر به اعتلای اصفهان می‌اندیشیم، نباید از شهرهای همجوار غافل شویم

علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم اظهار کرد: امروز به طور جدی باید تأثیر و تأثر شهرها از یکدیگر را بپذیریم، با نزدیک شدن شهرها به یکدیگر، هر اتفاقی در استان رقم بخورد بر روی سایر شهرها تأثیر می‌گذارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اگر امروز به اعتلای اصفهان می‌اندیشیم و در اندیشه توسعه، پیشرفت و تعالی اصفهان هستیم، نمی‌توانیم از شهرهای همجوار غافل شویم، زیرا هر اتفاقی حتی در دورترین نقطه شهر بر روی شهرهای دیگر تأثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: اگر شهر اصفهان را در این استان «ماه» فرض کنیم، در کنار آن باید به ستارگان توجه شود تا زیبایی خود را نمایان کند، تعامل بین مدیریت شهری و سازمان‌ها نهادها و ارگان‌ها با همین رویکرد و دیدگاه بوده است.

نصر اصفهانی با قدردانی از تلاش و پشتکار شهردار اصفهان و معاونان و مدیرانشان که علی‌رغم تمام مشکلات به ویژه در مباحث اقتصادی که گریبانگیر شهرهای کشور شده، پروژه‌های عمرانی را یکی پس از دیگری افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌کنند، گفت: مردم همه مسائل را یک صفحه می‌بینند، تفاوتی بین دولت و شهرداری قائل نیستند و کلیت نظام را در نظر می‌گیرند، هر کسی خالق اتفاقات خوشایند در شهر باشد مردم را در خوش‌بینی نسبت به انقلاب اسلامی، شهدا و جانبازان سهیم کرده است.

نقش قانون مالیات بر ارزش افزوده در آبادانی شهر

بهروز مهدلو، مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: تعامل و همکاری اداره امور مالیاتی استان با شهرداری‌های استان همواره زبانزد بوده است، بخش عمده‌ای از درآمد شهرداری‌ها از محل پرداخت عوارض ارزش افزوده از سوی شهروندان تأمین می‌شود.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از محل عوارض در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری قرار گرفته است، تصریح کرد: در ۱۰ ماه سال‌جاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل دریافت عوارض توزیع شده است.

وی با تاکید بر اینکه اینکه نقش و جایگاه قانون مالیات بر ارزش افزوده و مردم به عنوان مصرف کنندگان نهایی، در آبادانی شهر کاملاً محسوس است، گفت: بخشی از هزینه اجرای طرح‌های عمرانی استان از محل دریافت عوارض تأمین می‌شود.

مهدلو ادامه داد: وقتی امنیت برای فعالان اقتصادی فراهم باشد و درآمد کسب کنند، بخشی از درآمد خود را در بخش عوارض می‌آورند که خدمات حاصل از آن به مردم باز می‌گردد.

وی تاکید کرد: با طرح‌های اداره کل مالیاتی به خصوص در بخش پایش، برای فعالان یا کسبه جز به خصوص واحدهای تولیدی که در شرایط کرونایی با مشکل مواجه بودند تسهیلات خوبی فراهم شده، اما در بخش فرار مالیاتی با قدرت اقدام خواهیم کرد.

تکمیل پروژه شهدای ورزشکار ظرف ۱۵ ماه

ایرج مظفر، معاون عمرانی شهردار اصفهان در این مراسم، اظهار کرد: علی‌رغم تمام مشکلات موجود، سه سال گذشته سال‌های طلایی عمرانی شهر اصفهان بوده است.

وی با تقدیر از تمام مدیران شهری برای همراهی در اجرای پروژه تقاطع شهدای ورزشکار (حدفاصل دو شهر اصفهان و دولت آباد) افزود: در حال حاضر ۴۶۰ پروژه به ارزش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در نقاط مختلف شهر در حال انجام است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه کیفیت و سرعت اجرای پروژه‌ها ارتقا یافته و بر اساس برنامه‌های زمانبندی در حال انجام است، گفت: شهرداری اصفهان با توجه به ترافیک خیابان بعثت، سه راه نقشینه و میدان جوان که هر هفته تصادفات منجر به فوت در آن اتفاق می‌افتاد، همچنین به منظور کاهش آلودگی هوا در مدت زمان کوتاه شش کیلومتر از مسیر رینگ را با صرف اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان اجرا کرد.

وی با تاکید بر اینکه تقاطع غیر همسطح شهدای ورزشکار به صورت زیرگذر با چهار پل اجرا خواهد شد، افزود: طول خیابان‌سازی این پروژه ۷۵۰ متر و دارای دو باند ۱۳ متری آسفالت و رفیوژ دو متری است که تا ۱۵ ماه آینده تکمیل خواهد شد.

مظفر با اشاره به حجم سنگین تأسیسات موجود در مسیر اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح شهدای ورزشکار، گفت: اگر تأسیسات در مسیر پروژه قرار نداشت این پروژه در مدت زمان هفت ماه به اتمام می‌رسید؛ برای اجرای این پروژه بدون در نظر گرفتن هزینه‌های آزادسازی و جا به جایی تأسیسات ۴۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

کد خبر 472867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.