مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان پروژه‌ای بی‌نظیر است

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: مجموعه مرکز همایش‌های بین‌المللی، پروژه‌ای بی‌نظیر است و بر همین اساس باید دید وسیعی نسبت به آینده این مجموعه در نظر گرفته شود تا با بهره برداری‌ صحیح، این گنجینه در اصفهان خراب نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کاظم سجادی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه شامگاه چهارشنبه _١٥بهمن ماه_ در دیدار با شهردار اصفهان، اظهار کرد: مجموعه مرکز همایش‌های بین‌المللی، پروژه‌ای بی‌نظیر است و بر همین اساس باید دید وسیعی نسبت به آینده این مجموعه در نظر گرفته شود تا با بهره برداری صحیح، این گنجینه خراب نشود، زیرا ممکن است در چنین مکان‌هایی نظرات اقتصادی و تجاری حاکم شود؛ لذا انتظار می‌رود بنیان و اساس این پروژه مشخص شود تا آیندگان همین مسیر را ادامه دهند.

وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی اصفهان نیز در محل بسیار خوبی واقع شده است؛ وجود چنین پروژه‌هایی در خارج از شهر باعث رونق و ایجاد اشتغال در این منطقه می‌شود و قطعاً این مکان‌ها در آینده می‌توانند سرمایه ارزشمندی برای شهر باشند.

سجادی افزود: شیوع کرونا با همه جنبه‌های منفی آن، یک فرصت سازندگی فراهم کرد و در حالی که با این بیماری زندگی می‌کنیم نباید فعالیت‌ها متوقف شود بر این اساس مطلوب است جلسات با شهرداران شهرهای خواهر خوانده اصفهان به صورت وبینار برگزار شود ما نیز در وزارت امور خارجه وظیفه داریم در کنار شما باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز در جلسه با ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر ظرفیت‌های پزشکی و علمی کنسرسیوم ایجاد شده در اصفهان تاکید کردم و در این راستا به راحتی می‌توان با یک مدیریت استانی و همکاری وزارت امور خارجه حرکت جمعی را در ارتباط با خارج از کشور راه‌اندازی کرد. در صورتی که این اقدام در اصفهان انجام شود از آن می‌توان به عنوان یک الگو برای سایر استان‌ها استفاده کرد.

معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه تاکید کرد: این کنسرسیوم به معرفی اجمالی شهر پرداخته است، در این راستا وزارت خارجه می‌تواند به عنوان یک رابط با خارج از کشور این حرکت را حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط شهرداری اصفهان با شهرداران سایر شهرهای جهان باید در راستای بهره‌گیری از ظرفیت این کلانشهرها برای سازندگی و مقابله با بحران‌های شهری باشد بر همین اساس وزارت امور خارجه در حوزه‌های اقتصادی، مدیریت شهروندی، حمل و نقل شهری به این موضوعات خواهد پرداخت و به عنوان رابط شهرداری اصفهان پیگیر امور می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که ظرفیت‌های استان‌ها در حوزه دیپلماسی اقتصادی معین شود بر اساس آن، نمایندگی‌های وزارت خارجه در استان‌ها فعال می‌شوند و می‌توانند به عنوان پل ارتباطی بازرگانان و تجار بین‌المللی با داخل کشور باشند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگی‌های وزارت خارجه در استان‌ها یک فرصت است، لذا اگر امکانات برای این نمایندگی‌ها در استان فراهم شود آنها تمرکز خود را بر انعکاس ظرفیت‌های آن استان قرار می‌دهند.

کد خبر 472848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.