۲۷ میلیارد تومان برای مقاوم‎سازی بخش شمالی پلاسکو هزینه شد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، مقاوم سازی و ایمن سازی بخش شمالی ساختمان پلاسکو را حاصل هماهنگی، انسجام و مشارکت کسبه دانست و گفت: برای بازسازی و مقام سازی بخش شمالی ساختمان پلاسکو ۲۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش ایمنا، محمد سالاری در جریان مراسم افتتاحیه بخش شمالی ساختمان پلاسکو اظهار کرد: چهار سال پیش، بخش جنوبی ساختمان پلاسکو به دلیل آتش سوزی فروریخت و حادثه‌ای بسیار دلخراش را رقم زد و تعدادی از آتش نشانان عزیز جان خود را از دست دادند. در این حادثه بخش شمالی ساختمان هرچند کاملاً تخریب نشد اما صدمات بسیاری به آن وارد شد. در آن زمان جلسات متعددی در خصوص تصمیم گیری برای این بخش برگزار شد، برخی از جمله بنیاد مستضعفان تمایل به تخریب و نوسازی بخش شمالی داشتند و ما به عنوان شورای شهر با تخریب آن مخالفت کردیم، چراکه به موجب بررسی‌ها و مطالعات سازمان نظام مهندسی، در این بخش امکان مقاوم سازی وجود داشت.

وی ادامه داد: کسبه بخش شمالی نیز به شدت برای تأمین اعتبارات تخریب و نوسازی نگران بودند، لذا شورای شهر با آنها همراهی کرد تا بتوانند نسبت به مقاوم سازی و بهسازی این بخش اقدام کنند. هزینه این اقدامات نیز توسط خود کسبه تأمین شد و ما شاهد تبلور یک هماهنگی، انسجام و مشارکت بین کسبه بودیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه هزینه انجام شده برای بازسازی و مقام سازی بخش شمالی ساختمان پلاسکو ۲۷ میلیارد تومان شده است، اظهار کرد: امروز کسبه، علی رغم هزینه زیادی که انجام دادند اما خوشحال هستند، چراکه این ساختمان چندین برابر هزینه انجام شده، ارزش افزوده پیدا کرده است.

سالاری تصریح کرد: حادثه پلاسکو هرچند سخت و ناراحت کننده بود اما نقطه عطفی در تاریخ ایمن‌سازی ساختمان‌های شهرهای کشور شد. اقدام ارزشمند کسبه نیز در مشارکت برای ایمن سازی این ساختمان موجب شد یک نهضت ایمن سازی ساختمان‌های بزرگ مقیاس شکل بگیرد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: بخش قابل توجهی از ساختمان‌های بزرگ مقیاس با مشارکت کسبه و هیأت امنا، ایمن سازی شدند زیرا این موضوع را درک کردند که هرچند ایجاد استانداردهای اعلام و اطفا حریق و ایمن سازی، هزینه‌های زیادی دارد اما این مهم منجر به ارزش افزوده برای دارایی آنها می‌شود و هم از جان و مالشان حفاظت وصیانت می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با توجه به اینکه ساختمان اصلی پلاسکو نیز که ۸۰ درصد عملیات اجرایی آن انجام شده است ظرف دو تا سه ماه آینده همانطور که رئیس بنیاد مستضعفان قول داده است، افتتاح و مسیر ورودی به خیابان جنوبی نیز بازگشایی شود.

کد خبر 472789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.