تخصیص بودجه برای رونق اقتصادی کرواسی در پساکرونا

کمیسیون اروپا از تخصیص بودجه ۶۱ میلیون یورویی به کشور کرواسی برای توسعه و پیاده‌سازی اقدامات خود جهت تقویت جامعه و اقتصاد پایتخت خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات ارشد زاگرب بودجه کلانی برای توسعه توانایی‌های خود در تحقیق و توسعه شهری دریافت کرده و آن را در اختیار مؤسسه تحقیقاتی Ruđer Bošković قرار خواهند داد. در نتیجه اقدامات این مؤسسه، پایتخت کرواسی اجرای پروژه‌های جدیدی برای توسعه و مدرن‌سازی اقتصاد و جامعه را متقبل خواهد شد و گام بلندی در جهت پایدارسازی بر می‌دارد. در واقع مؤسسه تحقیقاتی Ruđer Bošković می‌خواهد از طریق گسترش مطالعات خود، بهترین ایده‌ها را برای توسعه اقتصاد و جامعه شهر مطرح کند و فرصت‌های بیشتری را برای نوآوری‌های شهری در اختیار مقامات شهری قرار دهد.

در نتیجه ایده‌پردازی بیشتر پژوهشگران مؤسسه تحقیقاتی زاگرب، ارتباط بین این مرکز با شرکای محلی و محققان بین‌المللی افزایش خواهد یافت که این امر می‌تواند به طور چشمگیری در سهیم‌سازی سرمایه‌گذاران تجاری و دیگر ذی‌نفعان در حل مشکلات اجتماعی نظیر سلامت، تغذیه و محیط زیست مؤثر واقع شود.

کارکنان مؤسسه تحقیقاتی Ruđer Bošković از توانایی خود برای آموزش دانشجویان و پژوهشگران کارآمد جوان در فرآیندهای شهرسازی خبر داده و اعلام کرده‌اند تمام توان خود را به کار خواهند گرفت تا ایده‌هایی برگزیده برای بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی پایتخت کرواسی مطرح کنند.

بدیهی است که هر چه مقامات محلی زاگرب، تحت حمایت کمیسیون اروپایی، سرمایه‌های بیشتری را برای فعالیت بیشتر دانشمندان و متخصصان فراهم آورند امکان کارآمدی بیشتر این افراد در زمینه حل بخشی از مشکلات به وجود آمده در شهر را به خصوص در نتیجه گسترش ویروس کرونا افزایش خواهند داد. نهایتاً در پی این اقدامات، رونق اقتصادی پساکرونا در سراسر کشور کرواسی با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت و دانشمندان و نوآوران قادر خواهند بود بر عوامل مؤثر بر جامعه و اقتصاد نظیر تغییرات اقلیمی، محیط زیست، هوش مصنوعی و سایر موارد بیشتر تمرکز کنند.

کد خبر 472785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.