مبادلات شهرداری قم و سازمان‌های تابعه نیازمند شفافیت است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نظم تقریبی پدیده آمده در مناسبات مالی، بین شهرداری و سازمان‌های تابعه آن گفت: شفافیت بیشتر در این زمینه به ویژه در موضوع پرسنل رسمی و شرکتی در گردش مورد نیاز است.

به گزارش ایمنا، مجید اخوان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بحث اصلاحیه و متمم بودجه‌ای سازمان‌های شهرداری در ماه‌های پایانی سال و همچنین تعیین عوارض و تعرفه بهای خدمات این سازمان‌ها اظهار کرد: فرآیند این امور گاهی دو تا سه ماه طول می‌کشد، در حالی که برای واقعی‌تر شدن این موارد نیاز به کاهش زمان حداکثر تا دو هفته داریم.

وی افزود: در سال‌های اخیر و در مناسبات مالی بین شهرداری و سازمان‌های تابعه آن به یک نظم تقریبی رسیده‌ایم اما درباره نیروی انسانی همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: حدود ۲۰۰ نیروی رسمی و حدود ۵۰ نیروی شرکتی به صورت دائمی در بین شهرداری و سازمان‌های تابعه به صورت نیروی مأمور در گردش هستند و همین امر سبب ایجاد برخی اشکالات بودجه‌ای و حتی برخی کسری‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه این گردش نیروها شاید در سبد بودجه شهرداری تأثیری نداشته باشد تأکید کرد: تردیدی نیست که این امر در بودجه سازمان‌ها به صورت مشهود تأثیرگذار می‌شود و مشکلاتی پدید می‌آورد که برخی سازمان‌ها به اصلاحیه بودجه یا متمم نیاز پیدا می‌کنند.

اخوان اضافه کرد: بر این اساس، نیازمند شفافیت هرچه بیشتر در مبادلات بین شهرداری و سازمان‌های تابعه آن هستیم.

کد خبر 472751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.