برگزاری نخستین جشنواره عکاسی و نقاشی «ققنوس» در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از آغاز فراخوان اولین جشنواره عکاسی و نقاشی با هدف حمایت از پرندگان شهر مشهد با عنوان "ققنوس"با محوریت معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حضور پرندگان در محیط‌های شهری همواره یکی از مهمترین معیارهای زیست‌پذیری کلان‌شهرهای دنیا بوده است و کلان‌شهر مشهد نیز همانند بسیاری از کلان‌شهرهای توسعه یافته دنیا، در سال‌های اخیر در راستای حمایت از پرندگان شهری اقدامات شاخصی انجام داده است.

وی افزود: از آن جمله این اقدامات می‌توان به نصب آشیانه، دان خوری و آبخوری پرندگان در نقاط مختلف شهری و بوستان‌های شاخص سطح شهر اشاره کرد؛ البته بررسی‌ها نشان می‌دهد این سازه‌ها به طور مطلوبی توسط پرندگان شهری مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: گسترش جمعیت پرندگان در محیط‌های شهری به دلیل اثرات مثبتی که این پرندگان در مبارزه بیولوژیک با بسیاری از آفات دارند، می‌تواند در کاهش استفاده از سموم شیمیایی، مؤثر واقع شده و در نهایت باعث ارتقای سلامتی شهروندان شود.

یعقوبی تصریح کرد: جشنواره «ققنوس» در دو بخش عکاسی و نقاشی با موضوعات کبوتر حرم، حمایت از پرندگان به ویژه در روزهای سرد زمستانی و پرندگان شهر مشهد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری اولین جشنواره عکاسی و نقاشی «ققنوس»، حمایت از پرندگان شهر مشهد و افزایش آگاهی شهروندان نسبت به مزایای حضور این مخلوقات پروردگار در محیط‌های شهری است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: علاقه‌مندان در بخش عکاسی در دو سطح حرفه‌ای و موبایلی و در بخش نقاشی در دو رده سنی بزرگسالان و کودکان، می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی خاطر نشان کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ بوده و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت شیوه‌نامه شرکت در جشنواره و نحوه ارسال آثار، به آدرس اینترنتی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد به نشانی services.mashhad.ir مراجعه کنند.

کد خبر 472745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.