رونمایی از ۱۰۲ محصول نوآورانه در مشهد

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد با اشاره به رونمایی از ۱۰۲ محصول نوآورانه، گفت: آمادگی داریم اگر ستاد توسعه فناوری های مدرن در حوزه مدیریت شهری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت مسئولیت دبیرخانه آن را بر عهده بگیریم.

به گزارش ایمنا، آیدا مهربان در آئین رونمایی از ۱۰۲ اقدام نوآورانه و خلاقانه شهرداری مشهد، اظهار کرد: با حمایت‌های شهردار، شورای شهر و نگاه نوآورانه معاون سابق برنامه ریزی شهردار مشهد می‌توانیم ادعا کنیم که شهرداری مشهد در حوزه فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه در کشور بسیار جلوتر از سایر شهرداری‌های کشور است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد افزود: پیرو راه اندازی مرکز نوآوری شهرداری مشهد در سال ۹۷ توسط معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در کوهسنگی، اقدامات ارزشمندی از سوی شهرداری مشهد در این حوزه انجام شد که نمونه آن احداث کارخانه نوآوری است.

وی با بیان اینکه بی شک کارخانه نوآوری شهرداری مشهد، تخصصی‌ترین و مجهزترین کارخانه نوآوری در کشور است، اظهار امیدواری کرد بتوانیم این مسیر را در ادامه نیز با همین قدرت ادامه دهیم.

مهربان تصریح کرد: یکی از اقدامات مرکز نوآوری شهرداری مشهد رونمایی از ۱۰۲ محصول در حوزه مدیریت شهری است که همه آنها نوآورانه و خلاقانه و با احصاء نیازهای مدیریت شهری بوده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: همکارانم در مرکز نوآوری با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، مراکز تحقیقاتی و استارتاپ ها سعی کرده‌اند نیازها و چالش‌های حوزه شهری را شناسایی کرده و با بهره گیری از مهندسی معکوس و باز طراحی و ساخت مبتنی بر فن آوری آنها را برطرف کنند.

وی افزود: از میان این ۱۰۲ محصولی که امروز رونمایی شد فقط یک نمونه آن صرفه جویی حدود ۵۶ میلیارد تومانی را برای قطار شهری مشهد به دنبال داشته که تماماً توسط دانش بومی طراحی و تولید شده است.

مهربان ادامه داد: در کنار رونمایی از این ۱۰۲ محصول نوآورانه کار روی حدود ۴۴ محصول نوآورانه و خلاقانه جدید نیز در سال جاری در دستورکار قرارگرفته و در حال انجام است.

کد خبر 472668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.