سبزواری: مادر شدن یکی از سخت‌ترین، اما شیرین‌ترین دوران زندگی یک زن است

بازیکن تیم فوتبال ذوب آهن گفت: همیشه برای قهرمانی جنگیدم و وجود دخترم برای من انگیزه‌ای شد تا بیشتر به درخشیدن فکر کنم و به آرامش برسم. بارها نقش من به عنوان یک مادر در خانواده نسبت به فوتبالیست بودنم کمرنگ بوده و به دخترم کمتر رسیدگی کردم ولی باید بگویم ورزش حال روحی من را خوب می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سارا سبزواری از دوران کودکی به ورزش فوتسال و فوتبال علاقه زیادی داشت و اکنون در ۳۴ سالگی یکی از بهترین بازیکنان ذوب آهن محسوب می‌شود. این بازیکن در مقطعیکه از فوتسال فاصله گرفته بود، تصمیم به ازدواج گرفت و صاحب یک دختر شد، دختر او سه سال داشت که تیم فوتبال بانوان ذوب آهن تشکیل شد و سبزواری تصمیم گرفت ورزش خود را به صورت حرفه‌ای ادامه دهد.

سبزواری اعتقاد دارد فرزند مادران ورزشکار باهوش‌تر هستند. به بهانه روز مادر خبرنگار ایمنا با این مادر ورزشکار گفت و گویی داشته که در ادامه می‌خوانید:

ورزش را از چه سالی شروع کردی و چه اتفاقی افتاد که به سمت فوتبال آمدی؟

ذاتاً دختر ورزشکاری بودم و هستم که در اکثر رشته‌ها مهارت خاصی دارم، در دوران کودکی پدربزرگم همیشه از فوتبال و کار با توپ من به آشنایان و دوستان می‌گفت. علاقه من به ورزش مخصوصاً فوتبال و فوتسال از دوران کودکی زیاد بود، باوجود سختی‌هایی که داشتم هیچ مانعی نتوانست تا الان که ۳۴ سال دارم من را از ورزش حرفه‌ای دور کند.

به خاطر اینکه در اصفهان از فوتسال حمایت می‌شد ابتدا این رشته را انتخاب کردم. در دوران تحصیل نخستین تابستانی که تصمیم گرفتم فوتسال کار کنم، حدوداً در مدت یک ماه به تیمی در لیگ برتر فوتسال پیوستم و بعد از یک بازی در آن تیم خانم مظفر من را برای اردوی تیم ملی فوتبال انتخاب کرد. چند سال در باشگاه‌های مختلف فوتسال حضور داشتم و چون حمایت خوبی در بخش فوتسال بانوان نمی‌شد از این رشته ورزشی فاصله گرفتم و بعدها تصمیم به ازدواج گرفتم.

بعد از چند سال که از ازدواجم گذشت متوجه تشکیل تیم بانوان ذوب آهن و حمایت از این تیم شدم که در آن زمان دخترم سه سال داشت و من به صورت قطعی تصمیم گرفتم ورزش حرفه‌ای را در فوتبال ادامه بدهم.

بازی کردن و داشتن بچه کوچک تو را اذیت نمی‌کرد؟

سختی زیادی داشت ولی عشق و علاقه‌ای که به فوتبال داشتم باعث شد ادامه بدهم، تا الان توانستم وظایف مادری و تعهداتم به باشگاه را انجام بدهم و هرسال در فوتبال بهترین عملکرد را داشته باشم.

برای تمرینات که می‌روی دخترت اذیت نمی‌شود؟

دردسرهای خاص خود را دارد ولی حمایت همه جانبه خانواده از من و دخترم باعث‌ شده بتوانم ورزش حرفه‌ای و وظایف مادری را به خوبی انجام دهم. به دلیل اینکه خیلی از مواقع همراه دخترم نبودم، فرد مستقلی شده و می‌تواند خیلی از کارها را بدون کمک من انجام بدهد.

مادر شدن چه لذتی دارد؟

مادر شدن یکی از سخت‌ترین، اما شیرین‌ترین دوران زندگی یک زن است. بانوان با مادر شدن احساساتی را تجربه می‌کنند که هیچ وقت در زندگی و در هیچ زمینه‌ای آن را تجربه نکرده‌اند. یک مادر همیشه فرزند خود را در اولویت قرار می‌دهد و این بیانگر عشق واقعی و بی نهایت است که من با مادر شدن یاد گرفتم چگونه عشق بورزم.

اجازه می‌دهی دختر تو فوتبالیست شود؟

اگر علاقه و استعداد داشته باشد من مانع او نمی‌شوم. هرساله شاهد حمایت و توجه همه جانبه از بانوان ورزشکار مخصوصاً رشته‌های فوتبال و فوتسال هستیم که نوید رسیدن روزهای خوب برای بانوان فوتبالیست است. دختر من به ورزش‌های توپی علاقه زیادی دارد و استعداد ورزشی دارد.

یک استوری در صفحه اینستاگرام خود منتشر کردی که عکس نقاشی دخترت بود، زمانی که این نقاشی را دیدی چه حسی داشتی؟

حس فوق‌العاده ای بود، وقتی عشق رو در چشمانش با کشیدن آن نقاشی زیبا و تقدیمش به خودم دیدم که بدون کمک کسی این کار را کرده بود احساس خوبی داشتم.

چه توصیه‌ای برای مادران ورزشکار داری؟

جمله‌ای که می‌گوید فرزند مادران ورزشکار باهوش‌تر هستند همیشه در ذهن من است، مادران ورزشکار از سلامت و شادابی بسیاری برخوردارند، زایمانی آسان دارند و نوزادی باهوش و نیرومند به دنیا می‌آورند.

حرف آخر؟

گاهی اوقات بیش از حد خسته و اذیت می‌شدم و خیلی مواقع کم آوردم، اما توکل بر خدا و پشتیبانی خانواده ام اجازه نداد ورزش قهرمانی و حرفه‌ای را کنار بگذارم. همیشه برای قهرمانی جنگیدم و وجود دخترم برای من انگیزه‌ای شد تا بیشتر به درخشیدن فکر کنم و به آرامش برسم. بارها نقش من به عنوان یک خانم در خانواده نسبت به فوتبالیست بودنم کم رنگ بوده و به دخترم کمتر رسیدگی کردم ولی باید بگویم ورزش حال روحی من را خوب می‌کند شاید اگر در کنار مادری فعالیتی به غیر از ورزش داشتم نمی‌توانستم با آن کنار بیایم.

کد خبر 472640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.