تعریف پروژه‌های جدید عمرانی در بودجه ۱۴۰۰ خرم‌آباد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: رویکرد بودجه ۱۴۰۰ شهرداری خرم‌آباد عمدتاً عمرانی و در جهت حل مشکلات شهر خرم‌آباد خواهد بود.

زهرا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه، بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری خرم‌آباد ۳۰۴ میلیارد تومان مصوب شده بود، اظهار کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ به ۴۳۶ میلیارد تومان خواهد رسید که حدود ۱۵۷ میلیارد تومان از آن جاری و ۱۷۹ میلیارد تومان نیز بودجه عمرانی است.

وی با اشاره به اینکه طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری‌ها که بودجه شهرداری باید علاوه بر ضوابط وزارت کشور، حداقل ۶۰ درصد جاری و ۴۰ درصد عمرانی باشد تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مثبت بودجه ۱۴۰۰ شهرداری خرم‌آباد که با دخالت شورا تغییراتی در آن ایجاد شده این است که ۳۶ درصد بودجه جاری و ۶۴ درصد عمرانی خواهد بود یعنی علاوه بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، پروژه‌های تعریف شده عمرانی که در راستای توسعه شهر هستند به انجام برسند. با این حساب حدود ۱۷۹ میلیارد تومان در سال آینده کار عمرانی در شهر رقم خواهد خورد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها، توزیع عادلانه منابع در تمام نقاط شهر با اولویت توجه به توسعه محلات کمتربرخوردار، تسهیل و روان‌سازی عبور و مرور، توجه به مدیریت هزینه‌ها و انضباط مالی، اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام، تداوم نهضت آسفالت و زیرسازی معابر، توسعه فضای سبز با ایجاد پارک‌های محلی و احداث پارکینگ‌های طبقاتی خصوصاً در هسته مرکزی شهر، را از ویژگی‌های عمده بودجه سال آینده برشمرد.

وی گفت: با توجه به رویکرد بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری که عمدتاً عمرانی است، چند پروژه برای اولین بار توسط شورا در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است که قطعاً قبل از سال جدید آغاز می‌شود.

نظری تصریح کرد: پروژه تقاطع سه سطحی ۶۰ متری بلوار ولایت، تقاطع غیرهمسطح کوی فلسطین به خیابان شریعتی یا اصلاح رمپ‌های آن، آسفالت و زیرسازی معابر، تکمیل پروژه سراب شهوا به عنوان یک قطب گردشگری، بازگشایی خیابان ۷۵ متری، پیاده محور کردن خیابان مجاهدین اسلام، جاده ساحلی پل جهادگران و دیواره ساحلی آن، کمک به اجرای طرح جامع مدیریت پسماند و تهیه ماشین‌آلات و ناوگان جمع‌آوری حمل زباله، توسعه فضای سبز با احداث پارک‌های بزرگ و محله‌ای ویژه بانوان از جمله پروژه‌های تاکید شده در بودجه سال ۱۴۰۰ هستند.

وی توسعه و افزایش میزان اعتبارات برای نورپردازی و توسعه مبلمان شهری را از دیگر اولویت‌های بودجه نام برد و تصریح کرد: مجموعه فرهنگی اجتماعی ورزشی و تفریحی بانوان، پروژه بام کوچک شهر خرم‌آباد در پارک کوهستانی منطقه جنوب شهر و احداث باغ گل‌ها و گیاهان دارویی با مساحت حدود پنج هکتار در در اراضی دارای کاربری فضای سبز پادگان ۰۷ برای اولین بار در ردیف بودجه قرار گرفته است و در سال آینده اجرا می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با بیان اینکه به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در بودجه توجه شده است، گفت: با توجه به اینکه رویکرد بودجه امسال عمرانی است امیدواریم با تلاش همگانی بتوانیم به‌سوی یک خرم‌آباد بهتر، سرسبزتر و توسعه‌یافته‌تر قدم برداریم.

کد خبر 472636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.