عضو شورای شهر تهران به بانک صادرات تذکر داد

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم توجه به کرامت و حقوق انسانی مهاجرین و اتباع افغانستانی در ارائه خدمات بانکی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران طی تذکری که تقدیم هیأت رئیسه شد، نوشت: در روزهای گذشته تصاویری از تجمع مهاجرین و اتباع افغانستانی در مقابل برخی شعب بانکی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که از مسدود شدن کارت‌های بانکی و قطع ارائه خدمات بانکی به این افراد حکایت داشت.

وی افزود: این امر ظاهراً نه برای اولین بار بلکه برای چندمین بار رخ داده است و هیچ یک از ما بر خود نمی‌پسندیم که چنین چیزی در مورد ما و برادران و خواهرانمان در هیچ جای این کشور یا اقصی نقاط دنیا رخ دهد و از دریافت خدمات پولی و بانکی که خود با دستمزد و دسترنجمان آن را فراهم کرده‌ایم محروم شویم.

فراهانی تاکید کرد: بر همین اساس و با عنایت به اهمیت صیانت از کرامت و حقوق انسانی این افراد در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور درباره لزوم توجه به کرامت و حقوق انسانی مهاجرین و اتباع افغانستانی در ارائه خدمات بانکی، به بانک صادرات تذکر می‌دهم.

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع انتظار است در مسیر صیانت از کرامت و حقوق انسانی این عزیزان ترتیبی اتخاذ شود تا دیگر شاهد تکرار این گونه مسائل نباشیم.

کد خبر 472522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.