عضو شورا، صحن علنی را در اعتراض به خام فروشی زمین‌های شهرداری تهران ترک کرد

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در اعتراض به نحوه بررسی فروش املاک شهرداری صحن شورای شهر تهران را ترک کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جریان بررسی لایحه فروش املاک شهرداری تهران برای پرداخت بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی، بانک شهر و تأمین اعتبارات غیرنقد در جلسه امروز (سه‌شنبه) شورای شهر تهران، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی این شورا نسبت به بارگذاری نشدن حداکثری در دو ملک اعتراض کرد و گفت: در شورای شهر مصوبه‌ای داشتیم مبنی بر اینکه املاک و اراضی که قرار است به فروش برسد، بارگذاری حداکثری را به انجام رساندند. در اینجا دو ملک بارگذاری نشده و مجوز پروانه ندارد. این بر خلاف مصوبات قبلی شورا و منافع شهر است زیرا این املاک باید بارگذاری شود سپس به فروش برسد به علاوه ستون قیمت باید حذف شود و بدون ستون به فروش برسد.

این تذکر در حالی مطرح شد که از سوی نماینده شهرداری اعلام شد: این بارگذاری در تفاهم‌نامه با تأمین اجتماعی دیده شده است.

سالاری در ادامه پیشنهاد کرد که ستون قیمت از لایحه ارسال شده حذف شود که مورد موافقت اعضا قرار نگرفت. او با اعتراض به این روند با تاکید بر اینکه این ارقام قید شده، نادیده گرفتن حق شهر و شهروندان است صحن شورای شهر را ترک کرد.

پس از پا در میانی برخی از اعضای شورای شهر سالاری به صحن بازگشت و در توضیح بیشتر گفت: وقتی ملکی بارگذاری شود، قیمت آن چند برابر می‌شود لذا شهرداری نباید خام فروشی کند بلکه باید بارگذاری کند. لذا ما باید قید کنیم که این املاک باید پس از بارگذاری به فروش برسد که اگر رعایت نشود هفته آینده نیز در اعتراض به نادیده گرفتن حق مردم در صحن شورا حضور نخواهم داشت.

کد خبر 472521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.