آغاز عملیات خاکبرداری پارک ۱۶ هکتاری فولادشهر

شهردار فولادشهر از آغاز عملیات خاکبرداری پارک ۱۶ هکتاری این شهر خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه، گام دیگری در توسعه شهر جدید فولادشهر برداشته می‌شود و شاهد ارتقای سرانه فضای تفریحی آن خواهیم بود.

بابک محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ماهیت پیچیده شهرهای امروز سبب شده شهرداری‌های شهرهای ایران در مسیر فراهم‌کردن زیرساخت‌ها و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان حرکت کنند تا انتظار آنها را در حوزه‌های مختلف خصوصاً افزایش نشاط شهروندی برآورده کنند.

وی افزود: پارک‌ها و بوستان‌های شهر علاوه بر تغییر چهره شهر، نقش مؤثری در افزایش آرامش روانی شهروندان خصوصاً کودکان و نسل جوان دارد بر همین اساس همواره تقویت کاربری فضای سبز در شهرها و افزایش سرانه آن یکی از مباحث اساسی در برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری محسوب می‌شود.

شهردار فولادشهر با اشاره به حرکت شهرداری این شهر در مسیر توسعه پارک‌های محله‌ای، تصریح کرد: پارک‌های شهری و محله‌ای و اجزای طبیعی همچون درختان و آب علاوه بر قابل زیست کردن شهرها، ارائه خدمات اجتماعی و فیزیولوژیکی را نیز فراهم می‌کنند از این رو احداث و توسعه پارک‌ها و فضای سبز شهری در فولادشهر همواره مورد توجه بوده است.

وی ادامه داد: وجود ۴۳۰ هکتار فضای سبز شهری و ۱۱۰ هکتار پارک جنگلی در فولادشهر سبب شده این شهر از شرایط اقلیمی و زیستی و تازگی و طراوت ویژه‌ای برخوردار باشد و بر اساس آمار امروز به ازای هر شهروند بیش از ۶۰ مترمربع فضای سبز در فولادشهر وجود دارد که بیش از چهار برابر میانگین سرانه فضای سبز کشور است.

محمدی اضافه کرد: شهرداری فولادشهر با هدف کاهش استرس شهروندان، افزایش فعالیت فیزیکی آنها، ایجاد فرصت‌های بیشتر برای تعامل اجتماعی، دسترسی به هوای سالم، کسب نشاط و تفریح خانوادگی، رفع خستگی و دوری از آلودگی اقدام به طراحی پارک بزرگ جنوب شرق شهر فولادشهر کرد.

وی عنوان کرد: این پارک در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در ضلع جنوب شرقی شهر و با امکاناتی از قبیل آبنما، غرفه‌های اغذیه، رستوران، سکوهای بتنی جهت نشستن، آلاچیق، مجموعه بازی کودکان، محور تندرستی و ورزشی جهت استفاده عموم شهروندان طراحی شده است.

شهردار فولادشهر خاطرنشان کرد: این پارک به دلیل طراحی و کاربری‌های خاصی که در آن در نظر گرفته شده، از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است چراکه در این پروژه احداث غرفه‌های خود اشتغالی، گلخانه و فروشگاه گل و گیاه در نظر گرفته شده است که سبب ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد شهروندان خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشاور طرح با پیاده‌کردن نمونه‌های به روز و رویکردهای جدید طراحی این پارک را انجام داده است، یادآور شد: پارک بزرگ جنوب شرقی فولادشهر دارای امکانات دیگری همچون زمین‌های ورزشی روباز، سینما روباز، آمفی تئاتر روباز، سالن چند منظوره، زمین اسکیت، مسیر دوچرخه سواری بوده و برآورد اولیه اجرای این طرح شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است.

محمدی از آغاز عملیات خاکبرداری پارک ۱۶ هکتاری فولادشهر خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه، گام دیگری در توسعه شهر جدید فولادشهر برداشته می‌شود و شاهد ارتقا سرانه فضای تفریحی شهر خواهیم بود.

کد خبر 472469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    1 0
    به اون آقای شهردار بگو این شهر بیش از ۴۰ سال شهر شده چرا نباید با سرویس ایاب ذهاب درست درمون واسه شهر اصفهان داشته باشه هنوز مردم باید از مینی بوس های دهه چهل استفاده کنند