جدیدترین اطلاعات در مورد ویروس کرونا/ شرایط بحرانی کرونا در آمریکا

آمریکا در حال نزدیک شدن به شرایط بحرانی شیوع بیماری کووید _۱۹ است. با گسترش شیوع گونه‌های جدید ویروس کرونا در این کشور، آمار افراد مبتلا به این بیماری در ۶ تا ۱۴ هفته آینده اوج خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اولین افرادی که در انگلستان به ویروس کرونای جهش یافته آلوده شدند، علائمی مانند سرفه، خستگی، گلو درد و درد عضلانی را تجربه کردند. به نظر می‌رسد از دست دادن حس بویایی و چشایی نیز جزو علائم نادر ابتلای این گونه از ویروس کرونا باشد. سردرد، تنگی نفس، اسهال و استفراغ نیز از نشانه‌های مشترک بین ابتلای گونه‌های مختلف ویروس کرونا محسوب می‌شود.

بررسی علائم کرونای جهش یافته در انگلستان

گروهی از پژوهشگران به منظور بررسی علائم ابتلای کرونای جهش یافته در انگلستان، مطالعه جدیدی انجام دادند و علائم بیماری ۶ هزار نفر را که از اواسط ماه نوامبر تا اواسط ژانویه به ویروس کرونا و گونه جهش یافته آن در انگلستان آلوده شدند بررسی کردند. از این میان سه هزار و ۵۰۰ نفر به کرونای جهش یافته و دو هزار و ۵۰۰ نفر به گونه اصلی آن مبتلا شده بودند. نتایج بررسی‌ها نشان داد که ۳۵ درصد مبتلایان به گونه جهش یافته ویروس کرونا دچار سرفه شدند. علاوه بر این ۳۲ درصد افراد خستگی، ۲۵ درصد درد عضلانی، ۲۲ درصد گلو درد، ۱۶ درصد از دست دادن حس چشایی و ۱۵ درصد از دست دادن حس بویایی را تجربه کردند. از دو هزار و ۵۰۰ فرد مبتلا به گونه اصلی ویروس کرونا نیز ۲۸ درصد سرفه، ۲۹ درصد خستگی، ۲۱ درصد درد عضلانی، ۱۹ درصد گلو درد، ۱۸ درصد از دست دادن حس چشایی و ۱۸ درصد دیگر نیز از دست دادن حس بویایی را تجربه کردند.

تفاوت بین علائم ویروس کرونای جهش یافته و گونه اصلی آن چیست؟

ویروس کرونای جهش یافته در انگلستان از گونه اصلی آن بسیار مسری‌تر است و بار ویروسی در بدن افرادی که در این کشور به این نوع ویروس مبتلا شدند، بسیار بیشتر بوده است. افزایش بار ویروسی باعث پخش شدن عفونت در بدن انسان می‌شود به همین دلیل درصد بیشتری از افراد که به این ویروس جهش یافته آلوده شدند، علائمی نظیر سرفه، درد عضلانی و خستگی را تجربه کردند. به وجود آمدن بعضی تغییرات در قسمت‌های مختلف ویروس کرونا در گونه جهش یافته آن بر پاسخ سیستم ایمنی بدن و طیف وسیعی از علائم مرتبط با عفونت تأثیر می‌گذارد.

شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا در ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده آمریکا در حال نزدیک شدن به شرایط بحرانی شیوع بیماری کووید_۱۹ است. با گسترش شیوع گونه‌های جدید ویروس کرونا در این کشور، آمار افراد مبتلا به بیماری کووید_۱۹ در ۶ تا ۱۴ هفته آینده اوج خواهد گرفت. اگر تعداد مبتلایان به عفونت جدید افزایش پیدا کند تأثیر واکسن کرونا در کاهش میزان شیوع ویروس کمرنگ‌تر خواهد شد حتی در صورتی که افراد زیادی در آمریکا تا ماه آوریل واکسینه شوند، باز هم گونه جهش یافته ویروس کرونا باعث بیمار شدن تعداد زیادی از افراد می‌شود. متخصصان معتقد هستند کاهش تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در این کشور موقتی است و آمار افراد مبتلا به این بیماری دوباره افزایش می‌یابد.

بازگشایی مدارس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) خواستار بازگشایی مدارس با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برای آموزش حضوری شد. این سازمان اعلام کرده است که تمام دانش آموزان، معلمان و کارکنان مدارس باید از ماسک استفاده کنند، فاصله فیزیکی خود را از دیگران حفظ کرده و انجام فعالیت‌های گروهی را در فضای بسته تا حد ممکن کاهش دهند. به گفته این سازمان انجام‌ دادن فعالیت‌های کم خطر در محیط‌های باز مدرسه خطر ابتلا به بیماری کووید -۱۹ را افزایش نمی‌دهد بنابراین تا زمانی که پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل و دقیق رعایت شود بازگشایی مدارس و آموزش حضوری مشکل خاصی به وجود نخواهد آورد.

کد خبر 472395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.