صدای سوت مترو کرج فروردین ۱۴۰۰ در ایستگاه‌ها طنین‌انداز می‌شود

عضو شورای شهر کرج اجرای پروژه مترو را یکی از دغدغه‌های مهم شورای پنجم دانست و گفت: عملیات عمرانی برخی ایستگاه‌های خط دو پایان‌ یافته است.

به گزارش ایمنا، سارا دشت‌گرد اظهار کرد: با رشد روزافزون شهرها و تبدیل شهرهای پرجمعیت به کلان‌شهرها، مسائل و مشکلات شکل و ابعاد تازه‌ای به خود گرفت که یکی از مهم‌ترین مسائلی که مدیران و شهروندان هرروزه با آن سروکار دارند، حمل‌ونقل و ترافیک شهری است.

وی گفت: با توجه به اینکه حمل‌ونقل ریلی در اکثر شهرهای ایران به شکل مترو راه‌اندازی شده و از وسایل حمل‌ونقل به نسبت ارزان‌تر برای مردم است، شورای پنجم نیز در ابتدای مأموریت خود تمام برنامه‌ریزی خود را به سمت این هدف که همان دستیابی به حمل‌ونقل ریلی بود، هدایت کرد.

عضو شورای شهر کرج تأکید کرد: در تأمین اعتبار و تخصیص بودجه و پیگیری و نظارت سخت اعضای شورای شهر امید است تا پایان فروردین ۱۴۰۰ این امر محقق و شهروندان خوب کرجی بتوانند از آن بهره ببرند.

دشت‌گرد یادآور شد: در سال جاری و با پیگیری‌های انجام‌شده اعضای شورای شهر ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و در سال گذشته نیز ۲۵۰ میلیارد تومان اوراق به تکمیل قطار شهری اختصاص یافت که این مهم با توجه به مشکلات اقتصادی باعث شد تا پروژه مترو به‌خوبی پیشرفت داشته باشد.

وی با بیان این که مدیریت شهری و شورای شهر تمام تلاش خود را برای تحقق وعده‌ای که به شهروندان داده است، به کار گرفته‌اند، افزود: در خصوص تمام ایستگاه‌های خط دو نیز برنامه‌ریزی‌ها به شکلی است که تا پایان دوره پنجم شورا به بهره‌برداری برسد؛ اولویت مسیر ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی است که در ساعات مختلف پیک مسافر دارد.

عضو شورای شهر کرج گفت: میزان پیشرفت پروژه از آغاز تا سال ۹۶ تنها ۳۱ درصد بود، از سال ۹۶ و آغاز شورای پنجم شاهد تلاش‌های زیادی برای راه‌اندازی این پروژه مهم بودیم به‌طوری‌که پیشرفت پروژه به ۴۲.۸ درصد رسید یعنی طی سه سال ۱۳ درصد رشد داشته است.

دشت‌گرد افزود: عملیات عمرانی برخی ایستگاه‌های خط دو به اتمام رسیده و در تدارک تجهیزات آن هستند این مهم نشان می‌دهد متروی کرج یکی از دغدغه‌های مهم شورای پنجم بوده که ان‌شاءالله در فروردین ۱۴۰۰ صدای سوت قطار در این ایستگاه‌ها طنین‌انداز خواهد شد و شهروندان خوب کرجی از عملکرد مدیریت شهری راضی و خوشنود خواهد شد.

کد خبر 472266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.