خدمت‌رسانی به مددجویان بهزیستی با ایجاد مراکز مثبت زندگی

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به افتتاح مراکز مثبت زندگی در آینده نزدیک گفت: هدف از ایجاد این مراکز تسریع، تسهیل و شفافیت ارائه خدمات سازمان بهزیستی به صورت الکترونیکی است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره بهزیستی استان البرز، اسدالله حیدری، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی خبر داد و گفت: در این ایام ۴۱ مرکز مثبت زندگی در استان البرز راه اندازی شده است که به زودی و در آینده نزدیک به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این مراکز مراکزی هستند که با هدف تسریع، تسهیل و شفافیت خدمات سازمان و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: در خصوص فعالیت این مراکز، می‌توان گفت به نوعی پیشخوان و کمک حال بهزیستی و جامعه هدف هستند و در حال حاضر سعی بر این است که به صورت تدریجی همه فعالیت‌های سازمان به این مراکز واگذار شود.

وی افزود: از بهترین و مفیدترین کارهایی که طی سال‌های گذشته در بهزیستی انجام شد، بحث راه‌اندازی همین مراکز است که شاید این روزها به علت تازه تأسیس بودن، بیشتر ایرادات و نقاط منفی آن دیده شود اما در آینده مطمئناً خواهیم دید که این امر گامی اساسی در جهت خدمت به جامعه هدف و همچنین به روز کردن فعالیت‌ها توسط سازمان بهزیستی خواهد بود.

حیدری تصریح کرد: این مراکز، مراکز جدیدی بر پایه آی تی هستند و کلیه خدماتی که بهزیستی قرار است ارائه دهد به صورت محله محور و با توجه به محدوده مکانی ارائه می‌دهد و دیگر نیاز نیست مددجویان برای پیگیری امور خود به اداره کل یا ادارات شهرستان مراجعه نماید و همچنین پروسه الکترونیکی شدن پرونده‌ها، باعث تسهیل در روند خدمت رسانی به مددجویان می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: باید این موضوع را در نظر داشت که این طرح موجب کاهش بار سیستم دولتی و آزادسازی نیروی انسانی نیز خواهد شد.

حیدری گفت: روند واگذاری پرونده‌ها به این صورت است که کل شهرهای استان بر اساس نقشه جغرافیایی تقسیم شده و هر ۴۵۰ پرونده در یک محله به مراکز مثبت زندگی سپرده شده و تمامی خدمات بهزیستی در محل سکونت مددجویان انجام می‌شود.

وی در پایان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراکز مثبت زندگی می‌توانند ۲۲ خدمت سطح یک سازمان از جمله تشکیل پرونده مددجویی، صدور و تمدید مجوز مراکز ماده ۲۶، فرزندخواندگی و سایر خدمات دیگر را در بستر شبکه ارائه می‌کند.

کد خبر 472241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.