افزایش برق‌گرفتگی در استان اصفهان

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۹ نفر دچار برق‌گرفتگی شدند که از این تعداد ۴ نفر زن و ۲۵ نفر مرد بوده‌اند، بر ایان اساس آمار برق‌گرفتگی امسال در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

علی سلیمان پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۲۹ نفر دچار برق‌گرفتگی شدند، اظهار کرد: از این تعداد ۴ نفر زن و ۲۵ نفر مرد بوده‌اند و آمار برق‌گرفتگی امسال در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، در ۹ ماهه سال قبل ۲۳ نفر دچار برق‌گرفتگی شدند که از این تعداد ۲۱ نفر مرد و ۲ نفر زن بودند.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری آمار غرق‌شدگی در استان ۷۲ نفر بوده که از این تعداد ۱۶ نفر زن و ۵۶ نفر مرد بودند و آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۵.۳ درصد کاهش داشته است و در مدت مشابه سال گذشته ۸۵ نفر دچار غرق‌شدگی شده‌اند که از این تعداد ۷۲ نفر مرد و ۱۳ نفر زن بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شمار جان باختگان در رودخانه‌ها همواره در صدر تعداد جان باختگان ناشی از غرق‌شدگی قرار داشته است و در ۸ ماهه امسال نیز ۲۴ نفر از همشهریان در رودخانه‌ها جان باخته‌اند که ۱۷ نفر آن‌ها مرد و ۷ نفر زن بودند، پس از آن در استخر کشاورزی ۱۷ نفر، در کانال ۱۰ نفر، در دریاچه مصنوعی و سد ۵ نفر، در استخر شنا ۳ نفر و در دریاچه طبیعی ۱ فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات را داشته‌اند و ۳ نفر نیز در سایر مکان‌های آبی جان باخته‌اند.

وی در خصوص فوت شدگان به دلیل مصرف قرص برنج در استان اصفهان، تصریح کرد: در ۹ ماهه سال جاری آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان با تشخیص علت مرگ مسمومیت با قرص برنج، ۶ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشمگیری داشته، آمار متوفیان ناشی از قرص برنج در مدت مشابه سال قبل ۱۶ نفر بوده است.

سلیمان پور اضافه کرد: از کل متوفیات ناشی از قرص برنج در سال جاری ۱ نفر زن و ۵ نفر مرد بوده‌اند و این در حالی است که در سال گذشته ۱۳ نفر مرد و ۳ نفر زن بوده است.

کد خبر 472064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.