از تحقق ۷۰ درصدی بودجه زنجان در صدور پروانه ساختمانی تا اقدامات کارشناسی شهرداری

امروز (شنبه) در یکصد و سی و هفتمین جلسه فوق العاده شورای شهر زنجان تعرفه عوارض و بهای خدمات در بودجه سال ۱۴۰۰ بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ حبیب الله یگانه امروز (شنبه) در یکصد و سی و هفتمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر زنجان با بیان اینکه در لایحه پیشنهادی عوارض و بهای خدمات ۱۴۰۰ شاهد تولید مسکن در سال آینده به صورت انبوه خواهیم بود، اظهار کرد: در بودجه امسال ۵۰ درصد تخفیف برای صدور پروانه برای اجرای طرح ملی مسکن و ۱۰۰ درصد در بافت‌های ناکارآمد و داخل تراکم همچنین سکونتگاه‌های غیررسمی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه حذف و اضافه ردیف‌های درآمدی، شهروندان و سازندگان را دچار ابهام می‌کند، افزود: اگر عوارض و تعرفه‌ای در سال ۹۹ وجود داشته باشد و سال ۱۴۰۰ حذف کنیم این کدهای درآمدی شهرداری را دچار مشکل می‌کند.

شهردار زنجان با بیان اینکه شهرداری زمان کافی برای کار کارشناسی و تعرفه درآمدی صرف کرده است، گفت: در بحث تعرفه‌های درآمدی در بودجه امسال از ۵۵۰ میلیارد مصوب، ۱۶۰ میلیارد عوارض و سه درصد ارزش افزوده که معادل حدود ۹۰ میلیارد تومان بوده، اخذ شده است.

وی گفت: قرار بود ۳۰ درصد از منابع در آمدی را از ارزش افزوده اخذ کنیم و ۱۳۷ میلیارد تومان فروش زمین و تبصره سه ماده ۱۰۱ اصلاحی که این هم حدود ۲۵ درصد بودجه است.

۷۰ درصد بودجه در صدور پروانه ساختمانی محقق شده است

یگانه با بیان اینکه برای وصول رقم ۱۳۷ میلیارد تومان فاصله زیادی وجود دارد، عنوان کرد: ۷۰ درصد بودجه در صدور پروانه ساختمانی محقق شده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده طبق اعلام دولت گفت: اگر بخواهیم همه کدهای درآمدی را ۲۵ درصد افزایش دهیم بودجه صرفاً برای تأمین هزینه‌های جاری کافی خواهد بود.

شهردار زنجان با بیان اینکه در بودجه امسال ۲۴۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی و ۳۰۵ میلیارد تومان هزینه‌های جاری تعریف شده بود، ادامه داد: می‌توان گفت از کل بودجه ۸۵ درصد هزینه حقوق پرسنل است.

وی با بیان اینکه سال آینده فقط برای تکمیل پروژه سبزه میدان ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، افزود: ارزش افزوده درآمد پوششی و فروش زمین هم قابل پیش بینی نیست.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: با آسفالت هر تن ۸۵۰ هزار تومان سال آینده با کاهش نسبی تامین آن رو به رو خواهیم شد.

یگانه با تاکید بر اینکه خواستار رونق ساخت و ساز در شهر هستیم، عنوان کرد: اولویت شهرداری اخذ مصوبات از کمیسیون ماده ۵ برای تسهیل در روند فعالیت سازندگان است.

وی با بیان اینکه اجرای زیرساخت و آسفالت هزینه‌های کلانی را بر شهرداری تحمیل می‌کند، ادامه داد: برای سال آینده اجرای ۸۰ هزار تن آسفالت را در برنامه پیش بینی کردیم.

کد خبر 471832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.