آغاز ثبت نام فاز اول طرح محدوده ترافیک شهر اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان از آغاز ثبت نام فاز اول طرح محدوده ترافیک شهر خبر داد و گفت: طرح محدوده ترافیک اصفهان با هدف کاهش ترافیک وسایل نقلیه در مرکز شهر، ارتقای سطح سلامت عمومی، کاهش زمان سفر، بهبود کیفیت هوا، کاهش تولید CO2 و بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایمنا، مسعود بنده خدا اظهار کرد: این طرح در چند فاز اجرایی خواهد شد که فاز نخست آن از ۱۲ بهمن ماه سال‌جاری کلید می‌خورد و اواخر فروردین ماه سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی طرح آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: فاز نخست اجرای طرح محدوده ترافیک با هدف ثبت اطلاعات ۲۸ هزار خانواده ساکن داخل محدوده است که در فازهای بعد در زمینه صدور مجوزهای روزانه و کوتاه مدت برای ساکنان، پیش بینی‌های لازم در نرم افزار صدور مجوز انجام خواهد گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: شهروندان ساکن محدوده طرح، مدارک احراز مالکیت خودرویی و مدارک دال بر سکونت را ارائه خواهند کرد که جزئیات طرح، مدارک مورد نیاز و مراحل ثبت نام از طریق سامانه Trafficzone.isfahan.ir نمایش داده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هزینه صدور مجوز طرح محدوده ترافیک برای ساکنان داخل محدوده پس از احراز هویت و بررسی مدارک با تخفیف ۸۰ درصدی صادر خواهد شد.

بنده‌خدا گفت: درآمد حاصل از طرح در جهت رفع آلاینده‌ها و حفاظت از محیط زیست پیش‌بینی شده که بخش عمده آن به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تجهیز اتوبوس‌های موجود به فیلتر جاذب ذرات معلق اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: محدوده طرح ترافیک، همان هسته مرکزی شهر است که در حال حاضر بنام «محدوده طرح زوج یا فرد» شناخته می‌شود؛ بدیهی است طبق زمان‌بندی مشخص، طرح زوج یا فرد کنار گذاشته شده و طرح جدید جایگزین آن خواهد شد.

کد خبر 471807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.