سرانه فضای سبز گناوه به ۱۰.۷ متر رسید

مدیر پارک‌ها و میادین فضای سبز شهرداری گناوه گفت: با یک برنامه‌ریزی اصولی، سرانه فضای سبز گناوه در سال جاری به ۱۰ متر و ۷۰ سانتی‌متر مربع به ازای هر نفر رسیده‌ است.

به گزارش ایمنا، منوچهر عابدی اظهار کرد: فرآیند توسعه فضای سبز شهر گناوه حرکت خود را برای افزایش تا رسیدن به حد استاندارد با محوریت اقدامات جدید و شتاب دو چندان ادامه می‌دهد تا نه تنها به عنوان الگویی در میان شهرهای استان بوشهر بلکه برای جنوب کشور معرفی شود.

وی با بیان اینکه سرانه استاندارد فضای سبز به ازای هر نفر حدود ۱۲ تا ۲۴ مترمربع، است، ادامه داد: گسترش سرانه فضای سبز به منظور ارتقای کیفیت زندگی و شادابی شهروندان یکی از اولویت‌های اساسی شهرداری گناوه است که تلاش خود را در این مسیر به کار خواهیم برد.

مدیر پارک‌ها و میادین فضای سبز شهرداری گناوه اضافه کرد: سرانه فضای سبز شهر گناوه در سال گذشته به ازای هر نفر ۱۰ متر و ۳۰ سانتی‌متر مربع بوده است.

وی افزود: تلاش شده تا بهترین گونه‌هایی که با منطقه سازگاری دارد، نیاز به آب کم داشته باشد و به تأسیسات و پیاده‌روها آسیب وارد نکند در سطح این شهر کاشت شود.

عابدی یکی از برنامه‌های نو و ابتکاری مدیریت فضای سبز شهرداری گناوه را اجرای پروژه دیوار سبز در ارتفاع و تونل گل عنوان کرد و گفت: این پروژه برای نخستین بار در بین شهرداری‌های استان بوشهر عملیاتی و تاکنون در ورودی ساختمان شهرداری اجرا شده و در محل دیوار راهنمایی و رانندگی نیز بزودی نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد گل‌های فصلی در نهالستان فضای سبز شهرداری گناوه تولید می‌شود، گفت: قبل از راه‌اندازی نهالستان، نهال و گل‌های فصلی از دیگر نقاط کشور خریداری می‌شد که هزینه بر بود و اکنون با فعال شدن این واحد نقش بسزایی در تأمین به موقع و کاهش هزینه‌های شهرداری داشته است.

مدیر پارک‌ها و میادین فضای سبز شهرداری گناوه افزود: نهالستان فضای سبز شهرداری ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار گلدان گل‌های فصلی را در طول سال دارد که در سطح معابر و خیابان و بلوارهای شهر کاشت و نصب می‌شود.

وی اضافه کرد: جعفری، همیشه بهار، کوکب، تاج خروس، میمون و گارانیا از عمده گونه‌های گل فصلی تولید شده در نهالستان فضای سبز شهرداری گناوه است.

به گزارش ایمنا، شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر حدود ۸۰ هزار نفر از جمعیت ۱۰۵ هزارنفری این منطقه را در خود جای داده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 471779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.