پیاده‌راه‌سازی خیابان‌های اصلی بوداپست

پس از انتشار ویروس کرونا، در طراحی شهر بوداپست، پایتخت مجارستان تغییرات چشمگیری اتفاق افتاد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نوسازی بعضی میادین، افزایش فضاهای سبز و پیاده‌راه‌سازی خیابان‌های اصلی اشاره کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به زودی میدان Blaha Lujza، از پرترددترین مراکز حمل و نقل این کشور، محل اصلی قرار ملاقات‌های مهم و منطقه‌ای قدیمی با میراث تاریخی و فرهنگی پایتخت مجارستان تغییرات زیادی را متحمل می‌شود. مقامات رسمی بوداپست اعلام کرده‌اند که دولت مجارستان و شهرداری پایتخت به طور مشترک مبلغ هفت میلیون و ۴۷۳ میلیون یورو به پروژه بازسازی میدان اختصاص داده‌اند و در صورت نیاز به هزینه بیشتر، با همکاری یکدیگر بودجه لازم را تأمین خواهند کرد. بودجه‌ای که از جانب دولت در اختیار شهرداری بوداپست قرار می‌گیرد باید تا پایان سال ۲۰۲۱ استفاده شود.

شهردار پایتخت مجارستان اعلام کرده است که بازسازی میدان Blaha Lujza از اوایل آوریل ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود به مدت یک سال و ۶ ماه ادامه یابد. تبدیل خیابان‌های اطراف میدان به پیاده‌راه و افزایش فضاهای سبز از مهم‌ترین تغییراتی خواهد بود که میدان بزرگ شهر متحمل خواهد شد و به زیست‌پذیر شدن و بالا رفتن میزان رضایت ساکنان منطقه کمک زیادی خواهد کرد.

شهردار اعلام کرده است که تغییرات جدید به گونه‌ای انجام خواهد شد که نه تنها به بافت تاریخی و فرهنگی آسیب نمی‌زند، بلکه به افزایش رغبت شهروندان و گردشگران نسبت به بازدید از این میراث ارزشمند کمک زیادی خواهد کرد. در واقع، کاهش تردد وسایل حمل و نقل عمومی و فضاهای پارک خودروها از یک سو و افزایش پیاده‌راه‌ها و فضاهای سبز باعث افزایش جذابیت منطقه و رفت و آمد شهروندان در آن خواهد شد.

در پیاده‌سازی طرح جدید برای میدان Blaha Lujza، نه تنها درخت‌های قدیمی حفظ می‌شود بلکه تعداد ۶۵ اصله درخت جدید به آن افزوده خواهد شد. علاوه بر این قرار است فضایی بیش از هزار متر مربع به کاشت سبزیجات و گل‌های زینتی اختصاص داده شود تا هر چه بیشتر به زیباسازی منطقه و کاهش آلودگی هوا کمک کند.

این رویکرد به منظور افزایش سرانه فضای سبز شهر و همچنین حفظ نشاط شهری اتخاذ شده است.

کد خبر 471757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.