اثربخشی واکسن کرونای "جانسون اند جانسون" مشخص شد

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان اثربخشی واکسن کرونای جانسون اند جانسون ۶۶ درصد است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به منظور بررسی تأثیر واکسن کرونای "جانسون اند جانسون" (J&J Vaccine)، وضعیت سلامت ۴۴ هزار فرد در ایالات متحده آمریکا، آفریقای جنوبی و آمریکای جنوبی بررسی شد. نتایج بررسی‌ها نشان داد که کارآیی این واکسن در جلوگیری از بروز نوع شدید بیماری کرونا ۸۵ درصد است. شرکت جانسون اند جانسون قصد دارد درخواست مجوز استفاده اضطراری این واکسن را هفته آینده برای سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ارسال کند.

با وجود اینکه تأثیر واکسن جانسون اند جانسون از اثربخشی واکسن‌های مدرنا و فایزر که به ترتیب ۹۴ و ۹۵ درصد اعلام شده، کمتر است، اما نتایج آزمایشات آن امیدوار کننده است. محققان معتقد هستند که نباید تمام تمرکز بر کاهش تعداد مبتلایان به این بیماری باشد، بلکه جلوگیری از بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان، مهمترین موضوع است. در حقیقت پیشگیری از ابتلای نوع شدید بیماری کووید -۱۹، میزان مرگ و میر افراد را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.

بیشتر تردید افراد در مورد دریافت واکسن کرونا، ناشی از نگرانی در مورد میزان ایمنی آن‌ها است. آزمایش‌ها مربوط به دیگر واکسن‌ها در دوره‌های زمانی مختلف و زمانی که شیوع بیماری کووید -۱۹ کمتر بود و ویروس مورد نظر جهش پیدا نکرده بود انجام شد. بنابراین عادلانه نیست که میزان کارآیی واکسن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد حتی اگر آزمایش‌ها مربوط به واکسن‌های فایزر و مدرنا هم اکنون انجام شود، نتایج متفاوتی به دست خواهد آمد.

کد خبر 471693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.