ویروس کرونا در مدت کمتر از ۱۵ دقیقه منتقل می‌شود؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که ممکن است ویروس کرونا در کمتر از ۱۵ دقیقه از بیماران به افراد سالم منتقل شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، چهار فاکتور که نقش مهمی در انتقال بیماری کووید -۱۹ دارد شامل استفاده از ماسک، میزان تهویه هوا در فضا، مدت زمان برقراری تماس با فرد بیمار و رعایت فاصله فیزیکی بین افراد می‌شود. تاثیرگذارترین مداخلات جهانی مورد استفاده در سراسر جهان به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کووید -۱۹، استفاده از ماسک، برگزاری جلسات در فضای باز و به حداقل رساندن جلسات حضوری است.

گروهی از محققان به منظور بررسی نقش مدت زمان ارتباط داشتن افراد با بیماران آلوده به ویروس کرونا مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، از تاریخ آگوست تا نوامبر، از ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر از بازیکنان فوتبال و کارکنان مربوطه، ۶۲۳ هزار بار آزمایش کرونا گرفتند. ۴۱ نفر از این افراد بین تاریخ ۲۷ سپتامبر تا ۱۰ اکتبر به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند که ۲۱ مورد از آن‌ها با یکدیگر ارتباط داشتند.

ردیابی تماس‌های افراد شرکت کننده در مطالعه نشان می‌دهد که چندین فرد مبتلا به کرونا، کمتر از ۱۵ دقیقه در فاصله دو متری با دیگران ارتباط داشتند. در میان ۲۱ فردی که با یکدیگر در ارتباط بودند، ۱۲ نفر هیچ ارتباط بیش از ۱۵ دقیقه‌ای با یکدیگر نداشتند، حتی هشت نفر از آن‌ها ارتباط بیش از پنج دقیقه‌ای نیز نداشتند. مصاحبه‌های انجام شده نشان می‌دهد که در ارتباطات کوتاه برقرار شده، معمولاً افراد بدون ماسک، درون یک فضای کوچک قرار داشتند یا در حال غذا خوردن بوده‌اند.

پس از مبتلا شدن تعدادی از بازیکنان فوتبال به بیماری کرونا، تمام بازیکنان روزانه تست کرونا انجام می‌دادند و کسانی که با افراد مبتلا به کرونا تماس داشتند نیز پنج روز در قرنطینه به سر می‌بردند. علاوه بر این اگر تست کرونای یکی از اعضا مثبت بود، تمام اعضای باشگاه باید تمام پروتکل‌های تعیین شده را رعایت می‌کردند.

بین تاریخ اول اکتبر تا ۲۱ نوامبر، تعداد تعاملات افراد که بیش از ۱۵ دقیقه طول می‌کشید، ۶۰ درصد کاهش پیدا کرد و ۱۸۹ نفر از بازیکنان و کارکنان پس از اینکه در معرض ویروس کرونا قرار گرفتند، خود را در منزل قرنطینه کردند. طی انجام این مطالعه تست کرونای ۲۰ نفر از ۱۲ تیم مثبت شد که بیشتر آن‌ها با افراد دیگر یا اعضای خانواده خود تماس داشتند. بنابراین می‌توان خطر ابتلاء به کرونا را با رعایت قوانین اعلام شده به میزان قابل توجهی کاهش داد.

اجرای دقیق پروتکل‌هایی مانند قرنطینه کردن افرادی که ممکن است در معرض ویروس کرونا قرار گرفته باشند، می‌تواند باعث کاهش شیوع بیماری مورد نظر در مدارس و محیط‌های شلوغ شود. به گفته محققان دستورالعمل‌های اعلام شده مانند استفاده از ماسک و محدود کردن ارتباطات باید متناسب با محیطی باشد که فرد در آن حضور پیدا می‌کند.

کد خبر 471690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.