دریاچه مصنوعی در مشگین‌شهر احداث می‌شود

شهردار مشگین‌شهر از آغاز مطالعات سرمایه‌گذاری پروژه احداث دریاچه مصنوعی در این شهر خبر داد.

رحمت انوری آذر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دریاچه مصنوعی مشگین‌شهر یکی از پروژه‌های بسیار مهم در حوزه گردشگری در سطح استان اردبیل و کشور است که ایجاد آن در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار در انتهای پارک ولایت و ابتدای روستای آقبلاغ در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

شهردار مشگین‌شهر تاکید کرد: اجرای پروژه دریاچه مصنوعی، نیازمند مطالعات دقیق، بررسی ابعاد فنی، طراحی مدرن و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

وی افزود: طرح مطالعاتی و آزمایش مکانیک خاک دریاچه مصنوعی به اتمام رسیده و در حال حاضر مطالعات سرمایه‌گذاری این طرح توسط مهندسان مشاور ذی‌صلاح آغاز شده است.

انوری آذر عنوان کرد: برای طرح مطالعات اولیه و آزمایش مکانیک خاک از لحاظ توپوگرافی بیش از دو میلیارد ریال اعتبار، هزینه شده است.

شهردار مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: در حوزه مطالعات سرمایه‌گذاری مباحث برون‌سپاری به سرمایه‌گذار بخش خصوصی، تملک اراضی محدوده طرح و تعیین کاربری‌های گردشگری اطراف دریاچه در اولویت کارهای مدیریت شهری قرار دارد که با تکمیل و نهایی شدن فازهای مطالعاتی، شاهد اجرای این پروژه بزرگ در جهت توسعه گردشگری مشگین‌شهر خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، مشگین‌شهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی استان اردبیل قرار دارد.

کد خبر 471405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.