احتمال اصلاح نرخ بیت کوین، وجود دارد

یک کارشناس ارزهای دیجیتال گفت: بیت کوین بازار نوپایی است که کل جهان هنوز با آن درگیر هستند و با نوسانات شدیدی هم همراه است به عبارتی رمز ارزها به همان نسبت که با افزایش قیمت همراه هستند، ریزش‌های زیادی را هم به همراه دارند و می‌توان گفت سرمایه‌گذاری در این بخش پر ریسک است.

بهنام سلطانی کارشناس ارزهای دیجیتال، در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش اخیر ارزش بیت کوین می‌گوید: بیت کوین ارزی است که تعیین ارزش آن مرتبط با بازار جهانی است و بحثی جدای از بازار بورس ایران دارد.

وی اظهار می‌کند: سرمایه گذاری در بیت کوین از طریق صرافی‌های آنلاینی انجام می‌گیرد که دستیابی به آنها آسان ولی نیازمند دقت و آگاهی لازم است.

این کارشناس با بیان اینکه فعلاً نرخ بیت کوین عددی حدود ۷۵۰ میلیون تا ۸۲۰ میلیون تومان است تصریح می‌کند: دلایلی چون شیوع کرونا و انتخابات آمریکا باعث رشد فعلی آن را فراهم آورده است و البته بازار ارزهای دیجیتال در آغاز راه است که اگر در مسیر صحیحی پیش رود با رشد بالایی همراه خواهد بود.

سلطانی می‌افزاید: فعلاً این بازار ریزش اصلی خود را شروع نکرده است ولی با توجه به اینکه هر بازاری پس از یک دوره رونق، به افت می‌رسد احتمالاً بیت کوین هم در دو هفته آینده با اصلاح نرخ مواجه شود.

وی در رابطه با ریسک‌های ورود به چنین بخشی بیان می‌کند: بیت کوین بازار نوپایی است که کل جهان هنوز با آن درگیر هستند و با نوسانات شدیدی هم همراه است به عبارتی رمز ارزها به همان نسبت که با افزایش قیمت همراه هستند، ریزش‌های زیادی را هم به همراه دارند و می‌توان گفت سرمایه‌گذاری در این بخش پر ریسک است. این نوسانات معمولاً افراد تازه وارد و ناآگاه را هدف می‌گیرد.

این کارشناس ادامه می‌دهد: با این اوصاف اگر افراد آشنایی به عرصه دیجیتال نداشته باشند در دام کلاهبرداری‌هایی خواهند افتاد که بسیار شایع شده است.

سلطانی در رابطه با میزان برق مصرفی برای استخراج بیت کوین بیان می‌کند: مصرف برق ماینرها بالا است ولی نه به میزانی که موجب قطعی‌های برق شود؛ به طوری که اگر تمام ماینرهای ایرانیان جمع‌آوری شود برق مصرفی آن‌ها عددی حدود ۵ تا ۷ درصد است که قطعاً این میزان از مصرف باعث خاموشی نمی‌شود. براین اساس آنچه باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه می‌شود مدیریت‌های نادرست است.

کد خبر 471386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.