برج تاریخی کبوتر خانه قلعه ترکی مرمت و احیا می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان گفت: سه سال از ثبت برج تاریخی کبوتر خانه قلعه ترکی در روستای سرهنگ از توابع شهرستان لنجان در فهرست آثار ملی ایران می‌گذرد و با پیگیری‌های صورت گرفته بودجه مرمت و احیا این برج تاریخی توسط فرماندار شهرستان لنجان به این مهم اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد فتحی در نشست با بخشدار باغبهادران و اعضا انجمن حافظان میراث شهرستان لنجان، اظهار کرد: تقویم گردشگری شهرستان لنجان فرصتی طلایی برای آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با کاربری‌های گردشگری و همچنین رویدادهای مهم در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی است و از طرفی نقش مؤثری در جذب گردشگر دارد.

وی افزود: امروزه به دلیل اهمیت ویژه صنعت گردشگری بسیاری از کشورها اقدام به تهیه و تدوین تقویم گردشگری می‌کنند چرا که گردشگران قبل از انتخاب مقصد سفر خود نخست به فهرست یونسکو مراجعه کرده تا ببینند در کدام کشور چه جاذبه‌ها و جشنواره‌هایی ثبت و برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان تصریح کرد: تقویم گردشگری شهرستان لنجان علاوه بر اطلاع رسانی برای حضور به موقع گردشگران در این شهرستان برای شرکت در بزرگداشت‌ها، آئین‌ها و … سبب افزایش حساسیت میراث دوستان به حفظ آثار بجا مانده از گذشته شده است.

وی ادامه داد: سه سال از ثبت برج تاریخی کبوتر خانه قلعه ترکی در روستای سرهنگ از توابع شهرستان لنجان در فهرست آثار ملی ایران می‌گذرد و خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و بخشدار باغبهادران بودجه مرمت و احیای این برج تاریخی توسط فرماندار شهرستان لنجان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه اشتغال پایدار روستایی با توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی افزایش خواهد یافت، ادامه داد: روستاها علاوه بر قطب تولیدات مختلف کشاورزی و دامپروری و نقش آفرینی در حرکت پرشتاب چرخ اقتصاد کشور نقش مؤثری در اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان با بیان اینکه توسعه بومگردی و گردشگری در روستاها، راهبردی فعال در تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آید، اضافه کرد: گردشگری روستایی در دنیای امروز یکی از بخش‌های مهم فعالیت‌های اقتصادی به شمار می‌آید به گونه‌ای که با احیای بافت با ارزش روستایی با رویکرد گردشگری می‌توان فرصت‌های جدیدی در راستای توسعه اقامتگاه‌های بومگردی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه با رونق صنعت سبز گردشگری می‌توان گام‌های بلندی در زمینه رشد اقتصادی روستاهای شهرستان لنجان برداشت، حاطرنشان کرد: روستای خشوئیه از ظرفیت بسیار خوبی در حوزه بومگردی برخوردار است و بر همین اساس پرداخت تسهیلات به علاقمندان راه اندازی اینگونه اقامتگاه‌ها در دستور کار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارد و ساکنان این روستا می‌توانند با مراجعه به این اداره در شهرستان از این فرصت بهره مند شوند.

کد خبر 471350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.