قطارهای جدید خط یک مترو اصفهان چه ویژگی‌هایی دارد؟

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان با اشاره به ویژگی قطارهای جدید خریداری شده برای خط یک مترو، گفت: این قطارها براساس برق بالاسری ۱۵۰۰ ولت جریان مستقیم طراحی و ساخته شده که در ذخیره سازی انرژی و بازدهی بالاتر موثر است.

محمدرضا بنکدار هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با همت مدیریت شهری دو رام قطار جدید به ارزش سه هزار میلیارد ریال شامل ۱۰ واگن با ظرفیت مسافربری ۳۰ هزار نفر به خط یک مترو اضافه شد و تعداد رام‌های این خط از ۱۲ رام به ۱۴ رام افزایش یافت.

وی با بیان اینکه هرکدام از این رام قطارها دارای پنج واگن (سه عدد موتوردار و دو عدد تریلر) به طول حدود ۲۰ متر است، تصریح کرد: این قطارها دارای ظرفیت جابجایی یک هزار و ۵۰ نفر مسافر (۲۱۲ نفر نشسته روی صندلی) در حالت بیشترین مقدار مسافرگیری است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: طراحی و ساخت سیستم نیرو محرکه و موتورهای الکتریکی این قطارها بر اساس حرکت در شیب پنج درصد خط اصلی و با حفظ شتاب‌گیری حدود یک متر بر مجذور ثانیه و شتاب ترمزگیری حدود ۱.۲ متر بر مجذور ثانیه در حداکثر مسافرگیری است که این موارد سبب تامین راحتی مسافران خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر قطار دارای ۱۰ سیستم مجزا شامل سیستم‌های کنترل، نیرومحرکه، تهویه، ترمز، در، اطلاع رسانی و کنترل صوتی تصویری مسافران، بی‌سیم، سیگنالینگ، بوژی و اعلام حریق است، تصریح کرد: هر واگن دارای چهار در ورودی مسافران به داخل قطار در هر طرف با رعایت استانداردهای راحتی و ایمنی مسافران است که باعث سهولت بیشتر جا به جایی شده است.

بنکدار هاشمی تاکید کرد: سیستم تهویه این قطارها بر اساس دمای محیطی منفی ۲۵ درجه تا مثبت ۴۵ درجه سانتی گراد طراحی، ساخته و تست شده است که ضامن حفظ راحتی و آسایش مسافران در طول استفاده از این قطارها است.

وی افزود: این قطارها قابلیت حرکت با سرعت حداکثر ۸۰ کیلومتر در ساعت و سرعت متوسط ۵۰ کیلومتر در ساعت با در نظر گرفتن توقف در ایستگاه‌ها را دارد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان گفت: از مجموع ۳۱۵ واگن در حال ساخت توسط کارخانه ایریکو، ۸۵ واگن متعلق به شهر اصفهان است که ۳۰ واگن در مرحله قبل تحویل شد و ۱۰ واگن آن در هفته‌های اخیر وارد شهر شده است.

کد خبر 471279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.