شهردار کوالالامپور به اصفهان دعوت می‌شود/ تقویت ساختار اطلاع‌رسانی بین‌المللی شهرداری

شهردار اصفهان گفت: سفارت ایران در مالزی می‌تواند با به‌کارگیری ظرفیت‌های جدیدی که در اصفهان ایجاد شده، زمینه‌ساز ارتباط دوجانبه میان اصفهان و کوالالامپور شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی امروز (چهارشنبه) در دیدار برخط با سفیر ایران در مالزی اظهار کرد: شهرداران به ویژه در کلانشهرها باید نگاهشان در حوزه‌های اجتماعی، تاریخی و سیاسی بر سایر امور غلبه کند. در این راستا تمایل داریم شهردار کوالالامپور را به اصفهان دعوت کرده و در راستای تقویت روابط بین دو شهر گام جدی برداریم.

وی با اشاره به اقدامات شده برای تقویت ساختار اطلاع‌رسانی بین‌المللی شهرداری اصفهان افزود: بخش فارسی درگاه شهرداری تا پایان سال ترمیم و تکمیل شده و بخش انگلیسی آن نیز در چند ماهه اول سال آینده به حد مطلوب خواهد رسید.

شهردار اصفهان در واکنش به پیشنهاد سفیر ایران در مالزی برای معرفی «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر اسبق مالزی به عنوان «شهروند افتخاری» اصفهان، به سفر چند سال پیش او به اصفهان اشاره کرد و گفت: از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم، زیرا مدیران شهر خاطرات خوبی از وی در اصفهان دارند و قطعاً نخست وزیر اسبق نیز خاطرات خوبی از سفر به اصفهان دارد.

نوروزی خاطرنشان کرد: انتخاب شهروند افتخاری پیشنهاد خوبی بوده و نیاز است سفارت ایران در مالزی به شهرداری اصفهان در زمینه انتخاب افراد دارای صلاحیت کمک کند.

وی با بیان اینکه استفاده از نظرات اساتید دانشگاهی و سایر ظرفیت‌های آموزشی، دانشگاهی، علمی و فناوری‌های نوین می‌تواند عاملی برای تقویت روابط بین دو شهر باشد، اظهار کرد: به‌واسطه خواهرخواندگی با کوالالامپور برای ارتباط با این شهر دلیل داریم و امیدواریم قادر به ایجاد روابط جدی‌تر و با سهولت بیشتری با این شهر باشیم.

نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی منشأ حرکتی بزرگ خواهد شد

نوروزی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی ایران به میزبانی اصفهان می‌تواند محرک توسعه برای تمام کشور باشد، خاطرنشان کرد: از ۶۰۰ رشته صنایع دستی، ۳۰۰ رشته در ایران و ۲۰۰ رشته در اصفهان است بنابراین معتقدم اگر این جشنواره به خوبی مدیریت شود ظرفیت فراوانی برای اصفهان ایجاد کرده و منجر به رونق گردشگری و اقتصاد، توسعه پایدار و افزایش اشتغال می‌شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی با مداخله شهرداری و هدایت درست بخش خصوصی، کسب و کار ۴۰۰ هزار نفر در استان را رونق خواهد بخشید؛ استان اصفهان ۵.۵ میلیون نفر جمعیت دارد و توجه به کسب و کار این جمعیت عظیم قطعاً منشأ حرکتی بزرگ خواهد شد.

ظرفیت‌های جدید اصفهان زمینه‌ساز روابط دوجانبه باشد

شهردار اصفهان با دعوت از سفیر مالزی برای سفر به اصفهان، اظهار کرد: با حضور در اصفهان به خوبی می‌توان دید که در چند سال اخیر تحولات بزرگی به ویژه در بافت تاریخی شهر همچون چهارباغ و دروازه دولت رخ داده است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه سالن اجلاس بین‌المللی سران در اصفهان پس از افتتاح می‌تواند منشأ کمک‌های بزرگی به کشور باشد، افزود: این پروژه در زمینی به وسعت ۷۲ هکتار، دارای زیرساخت بسیار مناسب و به‌روز بوده است؛ تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برای سرانجام رسیدن پروژه هزینه شده و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز در ادامه هزینه می‌شود که اگر قیمت‌های به‌روز را محاسبه کنیم، رقم تمام شده برای پروژه خیلی بیشتر خواهد بود.

نوروزی ادامه داد: پس از افتتاح این ابر پروژه، نحوه بهره‌برداری از آن دغدغه بزرگ مدیریت شهری خواهد بود بدین سبب برای بهره‌برداری هرچه بهتر از آن پیگیری زیادی شد اما تجربه‌ای در این زمینه در ایران وجود نداشت؛ بنابراین با سایر کشورها رایزنی کرده‌ایم و درخواست کرده‌ایم شریک اصفهان در بهره‌برداری از این مجموعه باشند.

وی با بیان اینکه پروژه سالن اجلاس نمونه مشابهی در کشور ندارد و همین امر اهمیت آن را افزایش می‌دهد، ادامه داد: این پروژه با بهره‌برداری مناسب به یک پروژه بزرگ تبدیل خواهد شد بنابراین از سفارت ایران در مالزی درخواست داریم اصفهان را در این امر کمک کند.

شهردار اصفهان با اشاره به بهره‌برداری از پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، امکانات موجود در آن را در تراز استانداردهای بین‌المللی دانست و گفت: تاکنون چند رویداد نمایشگاهی نیز در این مجموعه برگزار شده است که با موقعیت بسیار خوبی که دارد می‌تواند میزبان نمایشگاه‌های بین‌المللی بزرگی باشد.

وی ادامه داد: سفارت ایران در مالزی می‌تواند با به‌کارگیری ظرفیت‌های جدیدی که در اصفهان ایجاد شده، زمینه‌ساز ارتباط دوجانبه میان اصفهان و کوالالامپور شود.

کد خبر 471267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.