توسعه گردشگری گل و گیاه در منطقه ۹

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: دو گلخانه با متدهای جدید و سازه‌ای جذاب با هدف توسعه گردشگری گل و گیاه در این منطقه احداث خواهد شد.

علیرضا رفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به احداث دو پروژه گلخانه کروی و حاره‌ای در منطقه ۹، اظهار کرد: این منطقه به دلیل در برگیری منارجنبان و کوه آتشگاه، اهمیت بالایی در حوزه گردشگری دارد.

وی افزود: خیابان قدس در این منطقه محل تجمع گلفروشی‌ها است، اما به دلیل تبلیغات ناکافی، از خاطر مردم رفته یا بسیاری از مردم نسبت به وجود این محل اطلاع ندارند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: زمینی به مساحت ۶۰۰ مترمربع در خیابان قدس با هدف توسعه گردشگری گل و گیاه در نظر گرفته شده تا الگویی جدید در گلخانه‌ها احداث شود.

وی با بیان اینکه این گلخانه با همکاری مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ساخته خواهد شد، تصریح کرد: تصمیم بر این است طراحی این گلخانه به صورت کروی شکل و با نورپردازی خاص انجام گیرد.

رفیعی با تاکید بر اینکه علاوه بر گلخانه خیابان قدس، گلخانه‌ای واقع در پارک مهر، جنب کوه آتشگاه با مساحتی حدود دو هزار متر وجود دارد که سازه این گلخانه احداث شده است، گفت: هدف از احداث این گلخانه توسعه گردشگری گل و گیاه است به همین دلیل در طراحی آن باید فضایی برای برگزاری رویدادها، کافی‌شاپ و خدمات مورد نیاز گردشگران دیده شود.

وی با بیان اینکه این دو پروژه با مشارکت بخش خصوصی تکمیل خواهد شد، ادامه داد: از علاقه‌مندان جهت مشارکت در بهره برداری و احداث این دو گلخانه دعوت می‌شود به منطقه ۹ شهرداری مراجعه کنند.

کد خبر 471264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.